Nový Lotus 3-Eleven 3.5 V6 (2015) představen v Goodwoodu, má přes 450 koní

Nový Lotus s šestiválcem si troufá na nejrychlejší supersporty světa, podle autorů by model 3-Eleven neměl být na Nordschleife o moc pomalejší než Porsche 918 Spyder.

Typ 3-Eleven je nejrychlejším, ale také nejdražším modelem britské společnosti Lotus. Podle tvůrců patří k nové generaci modelů, které mají „nekompromisním způsobem manifestovat typickou osobnost značky“ a nabídnout „legendární ovladatelnost a ohromující rychlost“.

„Tři-jedenáctka“ chce toho dosáhnout kombinací několika klíčových prvků. Základem nového otevřeného Lotusu je nýtovaný a lepený hliníkový monokok, který v případě silniční verze Road dostane dodatečné boční výztuhy a bezpečnostní klec, zatímco okruhové provedení Race bude mít ochranný rám podle specifikace FIA. Hmotnost? Přesná hodnota nezazněla, ale počítejte s váhou pod 900 kg.

Karoserie auta je podle automobilky vyrobena z nového kompozitu, který je o čtyřicet procent lehčí než dosud používaný sklolaminát. Interiér je minimalistický a kromě tříramenného volantu s pádly řazení, skořepinových sedadel a velkého displeje TFT nabízí už jen pár základních tlačítek. Ve standardní výbavě jsou pak také čtyřbodové pásy s možností odepnout volant ze sloupku řízení.

Majitelé silniční verze budou mít možnost vybrat si v rámci výbavy barevný kryt nad místem spolujezdce, který lze podle potřeby vyjmout a namontovat druhé sedadlo.

Pokud jde o podvozek, obě varianty (Race a Road) dostaly nezávisle zavěšená kola na dvojitých lichoběžníkových ramenech, tlumiče značky Ohlins a nastavitelné stabilizátory. Přední kola mají průměr 18 palců, ty zadní dokonce 19 a podle přání zákazníka pak bude výrobce dodávat různé typy pneumatik – buď Michelin Pilot Super Sport, respektive Cup 2 od stejného výrobce.

Identický pro oba vozy je rovněž brzdový systém s ventilovanými a odvrtávanými kotouči s čtyřpístkovými třmeny AP Racing.

Pohon zadních kol zajišťuje kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec Toyota o objemu 3,5 litru a maximálním výkonem 450 bhp, tedy 456 koní při 7000 otáčkách za minutu a nejvyšším točivým momentem 450 newtonmetrů při 3500 ot./min. Přesné hodnoty dynamiky Lotus dosud neuvedl, ale ve spojení s klasickým šestistupňovým manuálem (Road) anebo šestistupňovou sekvencí Xtrac a samosvorným diferenciálem typu Torsen by měl 3-Eleven akcelerovat z 0 na 60 mil/h (97 km/h) pod 3 sekundy.

Zástupci Lotus již přiznali, že mají v plánu potrápit na Nürburgringu ty nejrychlejší sériové stroje, přičemž 3-Eleven údajně „není daleko“ od času pod sedm minut, který zajelo Porsche 918 Spyder. Ceník dosud prezentován nebyl, podle specifikace však auto vyjde na 82 až 115 tisíc liber.

26.6.2015 1:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist