Cadillac Escalade (2014) je nakonec jen GMC Yukon s jinou přídí
autoweb.cz > Lincoln > Lincoln Navigator (2015): místo nové generace jen facelift s downsizingem pod kapotou
Lincoln Navigator (2015): místo nové generace jen facelift s downsizingem pod kapotou
Dceřiná značka Fordu se už delší dobu potýká s ne zrovna příjemným propadem prodejných čísel a z celé řady modelů se jakž takž daří pouze sedanu MKZ. Ačkoli se na pickupy a velká SUV vztahují výjimky a automobilky nemusí platit stejně vysoké pokuty za CO2 jako v případě běžných osobních modelů, na růžích rozhodně nemá ustláno ani Lincoln Navigator.
Jeho třetí generace je na trhu od roku 2007, nicméně posledních pět let je schopna oslovit jen něco málo přes osm tisíc zákazníků ročně, což z pohledu Fordu musí připomínat spíše vydržování drahé milenky než regulérní obchod. Aby to Lincoln neměl snadné, před pár měsíci vyjeli na silnice jeho největší rivalové – Cadillac Escalade a GMC Yukon Denali – ve zbrusu nových generacích, což zavánělo ještě většími problémy, modrý ovál si však připravil odpověď.
Jak jste už asi poznali, Lincoln zareagoval představením Navigatoru modelového roku 2015, za plnohodnotnou reakci jej však ani při nejlepší vůli považovat nelze. Ačkoli se auto změnilo zvnějšku i zevnitř, místo kompletně nového stroje je tohle pouze mezigenerační facelift sedm let starého modelu. Čím chce zaujmout?
Předně tradičními triky aplikovanými u rozsáhleji modernizovaných vozů, tedy kompletně novou, zde dělenou maskou chladiče navazující po stranách na jiná světla, přepracované nárazníky, spoustou LED a nově tvarovaných koly o průměru dvacet až dvaadvacet palců.
V kabině se objevila přestylizovaná palubní deska s integrovanými displeji o uhlopříčkách 4,2 a 8 palců, z nichž ta druhá nabízí dotykové ovládání a zároveň výstup pro multimediální rozhraní s hlasovým ovládáním SYNC MyLincoln Touch. Novinkou ve výbavě je rovněž systém kontroly mrtvých úhlů či zadní parkovací kamera. Lincoln se dále chlubí pravými dřevěnými intarziemi a příplatkovým paketem Reserve zajišťujícím kožené čalounění nejen pro všechny tři řady sedadel, ale rovněž pro loketní opěrky i část palubní desky.
Největší technickou změnou je nahrazení původního 5,4litrového atmosférického osmiválce downsizingovými motorem V6 řady Ecoboost o objemu 3,5 litru. Původní jednotka měla 314 koní a 494 newtonmetrů, přeplňovaný šestiválec naproti tomu slibuje 380 koní a nárůst točivého momentu na 582 Nm. V autě nadále zůstává šestistupňová automatická převodovka pohánějící kola buď zadní anebo obou náprav.
Přestože si automobilka naměřené hodnoty prozatím nechala pro sebe, zástupci Lincolnu slibují „spoustu síly při každém sešlápnutí plynu a nové standardy, pokud jde o výkony a spotřebu“. V případě, že čekáte další motorizace, respektive nějaké silnější verze schopné konkurovat agregátu 6.2 V8 EcoTec3 se 426 koňmi Cadillacu Escalade, asi vás musíme zklamat, nic jiného se v motorovém prostoru Navigatoru neobjeví.
Místo toho se budou muset zákazníci spokojit se standardně dodávaným systémem Nivomat udržujícím stálou světlou výšku zadní nápravy, příplatkovými adaptivními tlumiči, elektrickým posilovačem řízení a třeba i možností vybrat si jedno ze dvou prodávaných provedení odlišující se od sebe délkou karoserie – 5268, alternativně pak až 5646 mm.
Veřejná prezentace auta proběhne již v únoru na výstavě Chicago Auto Show, prodej však neodstartuje dříve než na podzim. Ceny známé nejsou, odhaduje se ale, že začnou někde kolem částky 57 tisíc dolarů.
zdroj: Carscoops