autoweb.cz > Mercedes-Benz > Lexus zahájí modelovou ofenzivu
Lexus zahájí modelovou ofenzivu
Rok 2011 byl pro Toyotu i Lexus zvlášť špatný. To nemohlo překvapit ani nás, ani Japonce – březnové zemětřesení na severovýchodě ostrova Hónšú je pouze jedním z viníků (i když nejvýznamnějším). Toyota ztrátu pozic očekávala kvůli skandálům z roku 2010 a následné zvýšené pozornosti médií, která chvílemi připomínala hon na čarodejnice. Nyní má výrobce štvanici za sebou a do roku 2012 vyráží v jistém smyslu silnější než kdy dřív.
Vrcholné vedení Lexusu se podělilo o strategické plány s reportéry Automotive News. Značka ještě letos ukáže několik nových a faceliftovaných modelů, a přestože prioritu má americký trh, dočkáme se také my. Prodeje vozů Lexus mají ještě letos vyrůst o 21 procent díky devíti novým nebo vylepšeným modelům, které doplní výbavy F-Sport pro další tři modely.Pokud se nemůžete dopočítat modelů přístupných modernizaci, Lexus mezi premiéry počítá i auta už představená, která se teprve začnou prodávat, tedy především sedan GS (včetně F-Sportu), nebo třeba CT 200h F-Sport. Modernizace však ještě letos potká také luxusní sedany LS, stejně jako model IS na druhém konci nabídky. V případě IS zatím nevíme, zda půjde o další facelift, nebo rovnou třetí generaci – kompletní výměna se zdá pravděpodobnější, přestože původně k ní mělo dojít až za rok.
Další kroky Lexus teprve zvažuje, budou však razantní. Značka totiž vloni ztratila pozici největšího prémiového výrobce na trhu v USA, kterou držela jedenáct let. Přeskočilo ji BMW i Mercedes-Benz. Japonci se proto zaměří na posílení své image a vylepší své portfolio v příštích letech hned o několik sportovních modelů. První na ráně je logicky neustále zmiňovaný a nikdy nepotvrzený roadster LF-A, který by se mohl na trhu objevit ještě letos – jde však stále jen o spekulaci, byť nedávno přiživenou videem v boxu nahoře.Nová strategie nabízí jasně vymezený prostor hybridnímu kupé LF-LC, které se až do včerejška zdálo na Lexus téměř příliš odvážně. Jeho budoucnost náhle vypadá lépe. Cena čtyřmístného auta se bude po započtení daní pohybovat v okolí tří milionů, takže pod ním zbyde dost místa pro případný další model. Lexus téměř jistě zaplní i tento prostor. Další novinky se chystají v modelové řadě CT, která by měla zplodit další karosářské varianty – mluví se především o větší praktičnosti, ale mohli bychom se konečně dočkat i lepšího motoru. Pod CT se však Japonci nechystají, levnější a menší auto tedy nečekejte.