autoweb.cz > BMW > BMW M5 > Lexus GS už zbrojí proti BMW M5
Lexus GS už zbrojí proti BMW M5
Zatímco jsme se o Lexusu zmínili zpravidla jen v souvislosti s hybridními modely šetřícími kytičky a lední medvědy, občas se v nabídce značky objeví něco, co moc nezapadá do filozofie „minimalizace dopadů na životní prostředí“. Vzpomeňme třeba na sedan Lexus IS-F, který po instalaci poctivého samosvoru nepřekonal na našem testovacím okruhu nejrychlejší Audi RS5 spíše jen kvůli nepříznivému počasí.
A pak se na svět dostal i supersport Lexus LFA, který působí v dnešní době jako něco z jiného světa. Má vysokootáčkový desetiválec, stojí deset milionů a je tak drahý a náročný na výrobu, že na každém prodaném kusu automobilka prodělává. Přesto je mnohými označován za nejlepší supersport poslední doby.
Lexus GS velká fotogalerie
Nyní se něco chystá i v kategorii velkých prestižních sedanů. Audi RS6, BMW M5 a Mercedes E 63 AMG si tu celkem s přehledem rozdělují koláč prodejních výsledků, protože vozy jako Porsche Panamera Turbo či Maserati Quattroporte stojí trochu stranou. Nyní se chce ale přidat právě Lexus s novým modelem GS.Novinka ponese pravděpodobně označení Lexus GS-F a dostane podle posledních informací kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,0 litru o výkonu 558 koní. Automobilka to sice oficiálně ještě potvrdit nechce, ale lidé z vývoje už prý přikyvují, že tomu tak skutečně bude – aspoň tedy v testovacích prototypech.
Supersedan by se měl začít prodávat v roce 2014 za velmi konkurenceschopnou cenu. Původní spekulace, že by mohl Lexus GS-F dostat desetiválec z modelu LFA, se tak asi nenaplní, protože zákazníci prý již nechtějí vysokootáčkové motory s papírově nízkým točivým momentem ve spodních otáčkách. Takový motor by měl také problémy plnit emisní normy a nevešel by se do cílů spotřeby paliva.
autoweb.cz