Lexus GS F (2015): Toyota míří proti BMW M5, její supersedan však nabídne „jen“ 473 koní

Do hájemství Audi RS6, BMW M5, Mercedesu E63 AMG, Jaguaru XFR-S a nově též Cadillacu CTS-V vstupuje nový japonský soupeř, který jako jediný zůstává věrný atmosféře.

Jako zastánci přirozeného plnění pohonných jednotek můžete toto rozhodnutí Toyoty považovat za nadmíru sympatické, nicméně v době, kdy se turbodmychadla či kompresory nemontují snad už jen na trakaře, lze podobný typ bazírování na tradicích pokládat za značný handicap.

V případě nového Lexusu GS F modelového roku 2015 to znamená, že se bude muset jeho pětilitrový vidlicový osmiválec s výkonem 473 koní při 7100 otáčkách a točivým momentem 527 newtonmetrů v rozmezí od 4800 do 5600 ot./min. vypořádat s takovými mastodonty, jako je třeba Cadillac CTS-V, jehož 6.2 V8 s kompresorem produkuje až 649 koňských sil a 854 Nm. Přestože BMW M5 či Mercedes E 63 nemají takovou sílu, pořád mají k dispozici 560, respektive 585 koní.

GS F pracující s osmistupňovou automatickou převodovku ve spojení s diferenciálem využívajícím systém vektorování točivého momentu může zakontrovat alespoň nižší hmotností, když Lexus uvádí hodnotu 1830 kg. To je o velmi slušných 115 kilogramů méně oproti M5 a parádních 195 kg ve srovnání se stuttgartským expresem E 63 AMG. Co Toyota ze svého nového rychlého sedanu vyždímala, prozatím nevíme, parametry dynamiky automobilka nezveřejnila, předpokládáme ale schopnosti někde na úrovni minulé M5, která s 5.0 V10 zvládala stovku za 4,7 s.

6.1.2015 10:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist