Toyota Sleeper Camry (2015): pod karoserií rodinného sedanu supersport se 862 koňmi
autoweb.cz > Lexus > Lexus GS > Lexus GS F (2015): Toyota míří proti BMW M5, její supersedan však nabídne „jen“ 473 koní
Lexus GS F (2015): Toyota míří proti BMW M5, její supersedan však nabídne „jen“ 473 koní
Jako zastánci přirozeného plnění pohonných jednotek můžete toto rozhodnutí Toyoty považovat za nadmíru sympatické, nicméně v době, kdy se turbodmychadla či kompresory nemontují snad už jen na trakaře, lze podobný typ bazírování na tradicích pokládat za značný handicap.
V případě nového Lexusu GS F modelového roku 2015 to znamená, že se bude muset jeho pětilitrový vidlicový osmiválec s výkonem 473 koní při 7100 otáčkách a točivým momentem 527 newtonmetrů v rozmezí od 4800 do 5600 ot./min. vypořádat s takovými mastodonty, jako je třeba Cadillac CTS-V, jehož 6.2 V8 s kompresorem produkuje až 649 koňských sil a 854 Nm. Přestože BMW M5 či Mercedes E 63 nemají takovou sílu, pořád mají k dispozici 560, respektive 585 koní.
GS F pracující s osmistupňovou automatickou převodovku ve spojení s diferenciálem využívajícím systém vektorování točivého momentu může zakontrovat alespoň nižší hmotností, když Lexus uvádí hodnotu 1830 kg. To je o velmi slušných 115 kilogramů méně oproti M5 a parádních 195 kg ve srovnání se stuttgartským expresem E 63 AMG. Co Toyota ze svého nového rychlého sedanu vyždímala, prozatím nevíme, parametry dynamiky automobilka nezveřejnila, předpokládáme ale schopnosti někde na úrovni minulé M5, která s 5.0 V10 zvládala stovku za 4,7 s.