autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Lexus GS 450h je opět úspornější
Lexus GS 450h je opět úspornější
Nová generace modelu GS se představila nejprve jako konvenční sedan se šestiválcem, ale hybridní verze nebyla daleko pozadu. Je hlavní hvězdou Lexusu ve Frankfurtu. Stejně jako dřív pohání hybrid šestiválcový spalovací motor, spolupracující se dvěma elektromotory. Celé ústrojí má 343 koňských sil a 480 newtonmetrů.
Jádro pohonného ústrojí Lexus Hybrid Drive tentokrát tvoří vidlicový šestiválec o objemu tři a půl litru. Má expanzní poměr 13:1, nicméně pracuje v Atkinsonově cyklu, takže kompresní poměr je o něco menší. Celé ústrojí posílá na kola až 343 koňských sil a velký manažerský sedan dostane z klidu na stovku za slušných 5,9 sekundy. Auto se samozřejmě rozjede až na 250 kilometrů v hodině.U hybridu přirozeně hraje obrovskou roli spotřeba, a to paradoxně především ta udávaná. Lexus GS 450h je v této disciplíně šampionem. Oficiálně žere 6,3 litru na sto kilometrů, čemuž odpovídají emise 145 gramů oxidu uhličitého na kilometr. To jsou hodnoty o osmnáct procent lepší než u odcházejícího auta.
Lexus GS velká fotogalerie
Nové GS přirozeně nabízí všechen komfort, na který jsou zákazníci automobilky zvyklí, a možná ještě o něco víc. Uvnitř přibylo prostoru ve všech směrech, velcí evropané ocení především vyšší strop. Líbit se jim bude i zvětšený rozsah podélného nastavení volantu. Ten lze nyní přitáhnout o pět centimetrů blíž než dřív, čímž by se měl vyřešil odvěký problém lexusů. Ostatní pasažéry rozmazlí GS například velkým LCD displejem (dotykovým) na palubní desce. S úhlopříčkou 12,3 palce je největší v historii sériové automobilové produkce.
autoweb.cz