autoweb.cz > Lexus > Lexus CT > Lexus CT 200h F Sport 2012
Lexus CT 200h F Sport 2012
Dynamika 6
Chování na silnici 7
Provozní náklady 9
Praktičnost 7
X-Factor 7
Celkové hodnocení 7.2
Důvodem, proč máme Lexus CT 200h v redakci je skutečnost, že je tady verze s paketem F Sport. Ten z něj sice nedělá sportovní auto, jak by se mohlo třeba podle názvu zdát, ale i tak má něco do sebe. Je potřeba si vysvětlit, že v rámci CT200h F Sport má totiž vzhledem ke standardní specifikace rozšířenou výbavu. Alarm, parkovací senzory vpředu i vzadu, prémiové audio, tónovaná skla, mlhovky a třeba tempovat.
A taky, v rámci exkluzivního balíčku doplňků za sedmdesát tisíc korun tu jsou například sedmnáctipalcová litá kola s metalickou úpravou obutá do pneumatik 215/45 R17, děrované pedály, sada aerodynamických doplňků (od předního nárazníku přes prahy až třeba k zadnímu difuzoru), karbonové obložení, sportovní pružiny. Nic, co by zásadně CT 200h přiblížilo k drsnému IS –F, ale za slušnou cenu solidní nabídka, pokud vám jde o styl a výbavu.Jinak je CT 200h takové, jaké je známe. To znamená, že má pod kapotou benzínovou osmnáctistovku spojenou s elektromotorem s celkovým výkonem 136 koní. Hnací síla jde na přední kola přes bezestupňovou převodovku.
Lexus CT velká fotogalerie
Lexus CT 200h má maximální rychlost stanovenou na 180 km/h zrychlení z nuly na stovku proběhne v 10,3 sekundách. Palivová nádrž má kapacitu 45 litrů, do kufru složíte 375 litrů nákladu, pokud ho vyskládáte za zadní sedal po střechu a tabulková spotřeba vozu je 4,1 litru v kombinovaném režimu. Ale tohle všechno už dlouhé roky známe. Takže jak CT 200h F Sport jezdí?
S CT200h jsme korzovali ve městě, tak drandili mimo metropoli, na okreskách a na dálnici. A protože víc hlav víc ví, auto jsme si v redakci měnili.
Ve městě
Přiznám se, že jsem s CT 200h neopustil bránu metropole. Tady se hybridní ústrojí ukáže v plné síle, což se projevilo i na mých pocitech. Mimo město využití elektromotoru úmerně klesá při konstantních rychlostech, na dálnici už se stejnosměrný motor k řeči nedostane vůbec.
Ve městě přijde zážehová osmnáctistovka do hry jen výjimečně. Většinu času si hatchback vystačí s elektromotorem o výkonu 60 Kw, a když už ráznějším sešlápnutím koberečku probudíte benzínový motor, stane se tak zcela neslyšně. Dost často se o aktuálním pohonu budete muset přesvědčit pohledem na displej, který barevnými toky ukazuje proudící energii.
Město je skutečné teritorium CT 200h. Spotřeba pod pěti litry je důkaz!
Spotřeba se v ryze městském režimu pohybovala okolo pěti litrů, v jednu chvíli jsem jezdil za 4,5 l/100km a nedalo by se říci, že bych se loudal. Jízdní styl je ale třeba přizpůsobit tak, aby hybrid fungoval co nejlépe. Tedy hodně předvídat, z kopce rekuperovat a nenechat ručičku dobíjení překročit hranici, kdy se do hry zapojí kotoučové brzdy. Baterie mají dostatečnou kapacitu, kterou nemáte šanci dobít ani při jízdě z Barrandovského mostu.
ČTĚTE TAKÉ: Důkaz, že elektromobil škodí víc než benzínové auto
Na semaforech dojde šťáva až za dlouhou chvíli, výhradně na elektřinu je schopný dojezdu přiblnižně 1,5 kilometru rychlostí 40 km/h. Možná se zdá půl druhého kilometru jako komická hodnota, ale v reálu jde o dostatečný dojezd, který v automatickém režimu funguje zcela bez problému.
Sportovní paket působí ve spojení s environmentálně uvědomělým hatchbackem trochu rozpačitě. Pokud jej budete brát z pohledu designového odlišení a lepší výbavy, pak dává smysl.
Ondřej Lilling
A mimo město
Pokud Ondra jezdil s CT200h výhradně ve městě, tak já naopak sedl do auta a vyjel z města ven. Asi nemá cenu mluvit o autě jako takovém, mne osobně přijde bytelně postavené, kvalitně a z dobrých materiálů a pokud bych měl mít výhrady, tak k plastovým dílům z imitace čehosi jako chromu, které mi přijdou nevkusné a hlavně zbytečné, CT200h nepotřebuje tyhle „flitry“ aby si nějak upevňovalo sebevědomí. Vím o negativních komentářích veřejnosti na „myš“ ovládání uživatelského rozhraní, mě ale vyhovuje, to jen tak na okraj.Ještě bych rád okomentoval jednu věc a to, že jsem s autem vůbec vyrazil za hranice velkoměsta. Musel jsem a své auto jsem měl v servisu. Jinak bych s tímhle Lexusem neměl důvod jezdit na okresky a dálnici. Ne že by to nezvládl (o tom za chvíli), ale pokud je CT 200h primárně určeno svou podstatou do města, je hloupost ho tahat z města ven. A je hloupé stěžovat si na jeho (ne)schopnosti nebo ho srovnávat s naftovým hatchbackem typu Volkswagen Golf. Proč? Protože tohle auto není konkurencí pro univerzální masový hatchback. Vidím to tak, že když si koupím nůž na suši, jen těžko mohu kritizovat, že se nehodí na škrábání brambor. A pokud je tady spojení benzínové jednotky a elektromotoru se schopností rekuperace energie jako ideální systém do města, srovnávat ho s naftovým vozem určeným naopak na dlouhé dálniční přesuny by nebylo relevantní.
Pokud za jízdy přemýšlíte, dokážete pracovat se spotřebou.
Každopádně na okreskách mi CT 200h nijak neomazoval v tom, jak bych tam jel s jiným autem. Ano, bezestupňová převodovka není ideální na dramatické průjezdy zatáček, nelze přijet k apexu s vytočeným motorem v optimálních otáčkách, na výjezdu položit plyn na podlahu a věřit v optimální výjezd. Takhle auto prostě nefunguje. Ale umí jet svižně pokud zvládnete udržovat konstantní rychlost a moc do zatáček nebrzdit. Na dálnici bylo také vše v pořádku, měl jsem strach z hluku (nezaregistroval jsem) a z vysoké spotřeby. A ta mne také nezaskočila – po Ondrovi jsem zdědil hodnotu na palubním počítači začínající tuším čtyřkou a já ji díky svému jízdnímu stylu posunul někam na 6,5 litrů.
Přepnutí do sportovního režimu změní grafiku na obrazovce, ovšem nikterak auto nenabudí k agresivnějším výkonům, pružné zrychlení není silnou stránkou CT 200h. Ale to se zase vracíme k tomu, kam že je CT 200h určené. Určitě hned dokážu vyjmenovat deset aut, se kterými bych na dálnici cestoval raději, ale s CT 200h jsem to také zvládl bez ztráty kytičky.
Abych se posunul k jakémusi závěru. CT 200h není nijak nové či zásadně přepracované. Paket F sport mu dodává mým pohledem více šarmu i výbavy, a ve městě je skvělé. Nic víc bych od tohoto auta asi nečekal a pokud je tady ucházející schopnost jízdy na dálnici, beru to jako plus.
Koupil bych si CT 200h? Ne, nejsem totiž typický představitel cílové skupiny. Ale mít v garáži LS600h a potřebovat pro svou manželku/dceru/přítelkyni, atd. kompaktní auto, nebo i pro sebe pro popojíždění do města, určitě bych se nezahazoval ve svém postavení s čímkoli z lidové nabídky méně prémiové produkce a volil Lexus CT 200h automaticky jako jasnou a samozřejmou volbu.
DOPORUČUJEME: Ford a Škoda, nejčastěji kradená firemní auta
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec + elektromotor |
Palivo | benzín |
Plnění | atmosférické |
Zdvihový objem (cm3) | 1798 |
Převodovka | bezestupňová CVT |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 136 |
0-100 km/h (s) | 10,3 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 180 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,1 |
Objem nádrže (l) | 45 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4320 |
Šířka (mm) | 1765 |
Výška (mm) | 1440 |
Provozní hmotnost (kg) | 1410 - 1465 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 699 000 Kč |
Základní cena test. verze | 869 900 Kč |