autoweb.cz > crash testy aut > Lexus CT 200h – Crash test Euro NCAP
Lexus CT 200h – Crash test Euro NCAP
V kole bohatém na zástupce segmentu C – s Lexusem CT 200h bouraly Ford Focus a Citroën DS4 – to byl právě japonský stroj, který si vedl nejlépe. Jeho náskok na konkurenci byl nicméně minimální. S 94 procenty za ochranu dospělých skončil dva procentní body před Fordem, který sám o dvě procenta překonal Citroën. Figuríny dospělých pasažérů nevykázaly téměř žádné nadměrné zatížení při nárazu zpředu ani z boku, stejně jako si jejich krky nestěžovaly na ochranu ze strany opěrek. Výsledky při nárazu na sloup byly nepatrně horší, ale jen pokud je srovnáme s ostatními disciplínami, 7,1 bodu z osmi je stále skvělé skóre.
Lexus CT 200h ztratil několik desetin bodu za ochranu tříletých i osmnáctiměsíčních dětí, udržel se však v obou případech nad jedenácti procenty (maximum je dvanáct). Komisaři pochválili vypínatelný airbag spolujezdce i kontrolky, kterými auto informuje řidiče o jeho aktuálním stavu. 84 procent je ve třídě i v tomto kole nadprůměrný výsledek.Chodci nebudou Japoncům zvlášť vděční za 55 procent bodů, které si CT odvezlo z relativně nové disciplíny. Nárazník auta dostal za ochranu nohou maximální počet bodů, ale přední hrana kapoty si vedla mizerně. Kapota samotná poskytuje dostatek pohodlí, partie dál vzadu jsou na tom hůře.
Lexus CT velká fotogalerie
Lexus CT200h kupodivu neobdržel plný počet bodů za elektronické pomocníky. Má ve standardu stabilizaci i elektronická upozornění na nezapnuté pásy všech sedadel, jenže základní výbava postrádá nastavitelný omezovač tychlosti. 6 bodů znamená 86 procent za tuto kontroverzní disciplínu.
autoweb.cz