Letní pneumatiky – jak dopadly testy?

Jaké pneumatiky jsou či nejsou kvalitní, co si obout na léto tuto sezonu a čemu se naopak raději vyhnout?

Opět nějaké ty výsledky testů z produkce ÚAMK, takže pokud dáte na autority a řešíte, jaké pneumatiky koupit a obout, měl by tohle být skutečně seriozní zdroj.

Odborníci (bohužel oprávněně, vzhledem k obecnému povědomí, a leckdy stále marně) upozorňují na to, že při vyšších teplotách mají letní pneumatiky lepší vlastnosti než právě ty zimní a například při brzdné dráze z 80 km/h na mokru je rozdíl až 6,4 metru, což představuje délku 2 přechodů pro chodce.

Navíc při pěkném počasí a vyšších teplotách mají letní pneumatiky menší spotřebu. Ideální pneumatika by pak měla mít všechna kritéria vyvážená.

Velikost 195/65 R15 V
V rozměru 195/65 R15 V se testovalo 17 modelů. Ve srovnání s dřívějšími testy se tentokrát ukázalo, že průměrné opotřebení pneumatik se poněkud zvýšilo. Ve stejné době je pak zlepšení vlastností přilnavosti za mokra. V současném testu letních pneumatik jsou dva prémiové produkty, které se staly obětí tohoto faktu. Jak Bridgestone Turanza T001, tak Continental Conti Premium Contact 5 se rázem ocitly níže právě díky vysokému opotřebení. Naopak Michelin Energy Saver +, které měly výborný poměr opotřebení, zase zaostávaly v jízdě na mokré vozovce.

Testování Michelin na Paul Ricard

Zobrazit všechny fotografie

V horním části rozměru 195/65 R15 V je opět sedm modelů s nejvíce vyváženými vlastnostmi. Zbývající výrobky byly hodnoceny „doporučujeme“, pouze pneumatiky Federal Formoza FD2 byly hodnoceny „nedostatečně“.  K těmto posledním pneumatikám nám také odborník Friedrich Eppel z ÖAMTC sdělil: „Vlastnosti na mokru byly tak slabé, že není možné lepší hodnocení tohoto modelu.“

Velikost 175/65 R14 T
Tři z 16 značek menšího rozměru 175/65 R14 T dopadly velice špatně. Jsou to Debica Passio 2, Kormorán Impulser B2 a Keber Dynaxer HP3. Tyto typy mají extrémně malou přilnavost na mokru. „Všechny tři modely byly hodnoceny jako dobré nebo velmi dobré v opotřebení, ale slabiny jsou při jízdě na mokru“ hodnotí test Eppel. Také Avon ZT5 se potýkal s přilnavostí na mokru, ale celkově dostal „podmíněně doporučeno“. Z testu nejlépe obstálo prvních šest, jsou tedy nejvíce vyvážené a ty doporučujeme k nákupu.

Hodnocení testů
„Opět se tedy potvrdilo to, že když si kupující zvolí prémiovou, osvědčenou značku, určitě neudělá špatně a pneumatika mu v kritické chvíli pomůže,“ prozradil mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka.

zdroj: ÚAMK  

5.4.2014 3:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist