Landwind X7 (2015): čínský klon Range Roveru Evoque startuje s cenou od 400 tisíc

Britské uskupení Jaguar Land Rover musí mít z nejnovějšího počinu čínské značky Landwind nesmírnou radost. Její crossover X7 je nestydatou kopií modelu Evoque.

Že Číňané naprosto nestydatě kopírují bez licenčních práv design, stylistické prvky a někdy i techniku nejznámějších automobilových výrobců, není žádnou novinkou a tak nějak to patří ke koloritu tamního trhu, v případě nového Landwindu X7 se však podařilo posunout laťku troufalosti opět o kousek dál.

Značka Landwind se svou kreativitou postavenou na napodobování cizích průmyslových vzorů nijak zvlášť netají, ve svém výrobním programu má i dnes auta připomínající Toyotu RAV4, Isuzu Mu/Opel Frontera či Landcruiser 90, většinou se však jedná buď o „xeroxy“ starších modelů anebo není jejich podoba s původními vozy natolik zřejmá. X7 je výjimkou.

Již první patentové obrázky – ano, čtete správně, Landwind si v Číně nechal oficiálně zaregistrovat okopírovaný design – dávaly tušit, že se při návrhu X7 používal spíše kopírák než fantazie a první „špionážní“ fotky tohoto vozu první domněnky jen potvrdily.

Auto nejen jako Evoque vypadá, ale má i jeho proporce, přibližně podobný interiér a co je stejně drsné, tak dostalo dokonce analogický nápis Land Wind na přední kapotě v prakticky identickém fontu britské značky. Mezi předními koly auta pracuje dvoulitrové turbo o výkonu 190 koní a točivém momentu 250 Nm, který bude možné spřáhnout buď se šestistupňovým manuálem anebo osmistupňovou automatickou převodovkou.

Co lze naším pohledem pochopit jen stěží, je skutečnost, že Landwind, respektive jeho mateřský koncern Jiangling Motor Holding založený korporacemi Changan Auto a Jiangling Motors Corporation tímto nekonkurují pouze vlastníkovi Land Roveru, ale také další domácí značce Chery, která oficiálně vyrábí Evoque v čínské továrně Changshu.

Pokud se ptáte, proč by měl někdo kupovat kopii místo originálu, odpověď je poměrně prostá. Za importovaný Evoque zaplatíte v Číně nejméně 1,78 milionu a ani ten vyrobený domácími dělníky nevyjde o moc levněji – Chery a LR si jej cení na 1,44 milionu. A onen plagiát? Na základní model by vám stačilo 120 tisíc juanů, tedy asi 400 tisíc korun.

Nakonec ale tato politika dost možná nebude až tak překvapivým zjištěním, když si uvědomíme, kdo je pořád částečným vlastníkem čínských automobilek, kdo tyto obchody a zakládání koncernů i joint-venture řídí a zároveň posvěcuje ono kopírování. Jediný, kdo tady ztrácí, je nakonec jen Land Rover, ačkoli tedy vlastně může být rád, že zde za tento ústupek může vyrábět i prodávat.

zdroj: Carscoops

7.8.2014 1:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist