Land Rover Discovery

Příští generace všestranného off-roadu má novou vizáž, konstrukci i motory a slibuje potvrdit vše, co se vám na anglických terénních autech tak líbí.

Discovery hraje od svého vzniku v roce 1989 přesně vymezenou úlohu střední cesty mezi luxusním Range Roverem a ošlehaným jednostranným terénním Defenderem, a z obou si vždy bralo to nejlepší. Nová verze se té současné podobá základní siluetou se zvednutou střechou a vykrojenými pátými dveřmi, ale ve všech jiných ohledech jde více o nové auto než o pouhý facelift.

Hladkým designem přídě s velkými čirými světlomety a jednoduchou rozměrnou maskou se velmi přibližuje luxusnosti Range Roveru. Umístěním rezervy pod auto je třetí řada sedadel poprvé v Discovery obrácená dopředu, díky čemuž mohou být všichni cestující chránění bočními airbagy. Zadní dveře jsou dělené a spodní část se vyklápí dolů do rovné nakládací plochy, zatímco vrchní prosklená část je zavěšená ze strany.

Po technické stránce se jedná o zcela novou konstrukci auta, i když zatím není jednoznačně jisté, zda je karosérie samonosná, nebo zda má klasický rám, příznačný pro výslovné off-roady. Land Rover nové řešení nazývá „rám integrovaný do karosérie“, což naznačuje spíše první možnost. Jisté však je, že v nabídce budou tři motory, z nichž největší vidlicový osmiválec 4,4 l bude převzatý od Jaguaru a upravený pro maximální točivý moment. Má mít 296 koní a 428 Nm a bude přizpůsobený ke spolehlivému chodu i při ostrých terénních jízdách a chráněný proti vstupu písku, bahna a vody. V základní nabídce bude spojený se šestistupňovým automatem s elektronickou řídicí jednotkou. Dalším motorem bude čtyřlitrový vidlicový šestiválec převzatý od Fordu USA (současný vlastník Land Roveru) s objemem 4,0 l. Jako nejprodávanější jednotka se však pravděpodobně představí vidlicový šestiválec 2,7 l, vyvinutý ve spolupráci mezi Fordem a francouzskou skupinou PSA (Peugeot-Citroen). Tento motor již dnes funguje například v dieselovém Jaguaru S-type. V Discovery má mít 190 koní a 442 Nm točivého momentu a bude spojený s šestistupňovou manuální převodovkou; automat bude za příplatek. K dispozici zatím nejsou žádné údaje o jízdních výkonech.

K největším technickým novinkám Discovery patří systém „terrain response“ (přizpůsobení chování auta k terénním podmínkám). Ovladačem na přístrojové desce bude mít řidič možnost zvolit podle situace nastavení na trávu/šotolinu/sníh, bahno/vyjeté koleje, písek, skálnatý terén, nebo všeobecné základní nastavení. Systém pak podle toho přizpůsobí světlou výšku podvozku, průběh točivého momentu motoru, systém pro kontrolované sjíždění kopců, protiprokluz a chování převodovky.

S novou moderní tváří bude Discovery zajímavou (a levnější) alternativou Range Roveru, i když o cenách se zatím ví jen to, že na domácím britském trhu budou začínat kolem 30 tisíc liber (1,6 milionů Kč). Na evropských trzích bude mít Discovery premiéru koncem letošního roku.

redakce autoweb.cz

28.4.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist