autoweb.cz > Lancia > Lancia Stratos Revival se odhaluje
Lancia Stratos Revival se odhaluje
V posledních dnech se objevilo několik záhadných fotografií z testování auta, které připomíná legendární Lancii Stratos. Pak se objevila spekulace, že se jedná o zakázkovou práci pro velmi zámožného sběratele ze zemí Perského zálivu. Nyní však byly odhaleny „oficiální“ fotky a informace.
Tato moderní Lancia Stratos vzniká jako oslava konceptu Stratosu, který navrhl Marcello Gandini právě před čtyřiceti lety. Původní Lancia Stratos, která vznikla proto, aby vyhrávala závody rally (šampionát vyhrála třikrát), také dala vzniknout stejnojmennému sériovému exempláři. Stejně jako závodní auto, i sériový produkt používal k pohonu motor z „baby Ferrari“. Tedy šestiválec 2,4 l z Ferrari Dino.Revival Lancie Stratos současnosti také používá jako základ vstupní model Ferrari, konkrétně ale moderní Ferrari F430, které se již nevyrábí a uvolnilo místo novému Ferrari 458 Italia. Nová Lancia Stratos tak má podvozek i motor, kterými je zaručena odpovídající dynamika a schopnosti.
Bohužel se nepodařilo zjistit, zda má v této reinkarnaci prsty přímo skupina Fiat, nebo se jedná pouze o iniciativu jednotlivce. A nutno říci, že velmi zámožného jednotlivce. Jenže testovací automobil, za jehož volantem sedě i Tiago Monteiro (bývalý pilot formule 1), byl zachycen přímo na okruhu Balocco, který používá Alfa Romeo jako domácí trať pro testování. Takže úzká vazba mezi konceptem a skupinou Fiat je možná.Podobnost auta s původním Stratosem je velmi blízká, stejně tak s konceptem Fenomenon Stratos, který se objevil v roce 2005 na autosalonu v Ženevě. Možná se tedy jedná o pokračování, které se přeci jen ve velmi omezeném počtu dostane do výroby – stejně jako původní Lancia Stratos, kterých vzniklo pouze 492.
Doufejme, že se na některém z blížících se autosalonů, nejlépe hned teď v Paříži, dozvíme další podrobnosti. Lancia Stratos je totiž legenda a důstojného nástupce by si skutečně zasloužila.
Technické údaje originálu z roku 1974 najdete v tabulce pod tímto článkem.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | vidlicový šestiválec 65° |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | uprostřed napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2419 |
Kompresní poměr | 9,0 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 92,5 x 60,0 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | zadní |
Podvozek | |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením, 250 mm |
Brzdy vzadu | kotoučové s vnitřním chlazením, 250 mm |
Pneumatiky vpředu | 205/70 VR 14 |
Pneumatiky vzadu | 205/70 VR 14 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 140 / 190 v 7000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 225 v 4000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 193 |
0-100 km/h (s) | 6,0 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 230 |
Objem nádrže (l) | 80 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3710 |
Šířka (mm) | 1750 |
Výška (mm) | 1110 |
Rozvor náprav (mm) | 2180 |
Provozní hmotnost (kg) | 980 |