Lamborghini Huracán LP 610-4 oficiálně!

(+ video) Automobilka definitivně odtajnila nejen název nástupce Gallarda, ale také všechny detaily a technické parametry.

A je to venku. Lamborghini přestalo dělat drahoty a my víme téměř vše o nástupci nejúspěšnějšího – prodalo se 14 022 exemplářů – modelu Gallardo. Tak nejprve jméno. Spekulovalo se o Cabreře, nakonec je to ale Huracán.

Tedy Lamborghini Huracán LP 610-4, abychom hned v rámci slušného vychování představili nový model tak, jak se jmenuje celým jménem. Jak velí tradice, i tento název vychází z prostředí býčích zápasů, Huracán byl bojový býk ze španělského plemene Conte de la Patilla, známý svou obrovskou odvahou a útočností, legenda zápasů v roce 1879.

Automobilka hovoří o inovativní technologii, takže se můžeme hned podívat, co nové auto ve svých útrobách ukrývá. K technice se ale dostaneme přes karoserii, takže něco málo o vzhledu. Klínovitý design vychází z aerodynamických potřeb, linie spojují předek se zádí v jeden kompaktní celek, okna vytvářejí šestiúhelník s odkazem na motiv klenotu a samozřejmostí je LED technologie u osvětlení vozu. Kabině dominuje 12,3 palcový plně barevný TFT panel, který nabízí kompletní přehled informací o autě. Od otáčkoměru přes infotaiment až po navigaci. Čalounění je vyvedeno z prémiové kůže Nappa a Alcantary a samozřejmě že do budoucna tady bude široký prostor pro individualizaci.

Fotogalerie Lamborghini Huracán

Ohledně šasi automobilka dbala na co nejnižší hmotnost, za „sucha“ váží Huracán 1422 kilogramů, a to díky kombinaci hliníkových dílů a karbonových struktur. O pohon se stará nový vidlicový desetiválec s objemem 5.2 litru s výkonem 610 koní v 8250 otáčkách, točivý moment je 560 Nm v 6.500 rpm. Ano, i do malého Lamba proniklo přímé vstřikování, výrobce mu říká Iniezione Diretta Stratificata (IDS), a ve skutečnosti chytře kombinuje přímé a nepřímé vstřikování benzínu.

Maximální rychlost? Ta je přes 325 km/h a zrychlení z nuly na stokilometrovou hranici zvládne nový stroj za 3,2 sekundy, dvoustovku protne za 9,9 sekundy. Spotřeba není právě u auta tohoto typu možná ten nejsledovanější parametr, ale pro úplnost – Huracán disponuje systémem Stop & Start a i díky němu je kombinovaná spotřeba 12,5 litru na sto kilometrů. Emise CO2 jsou 290 g/km a motor odpovídá normám Euro 6.

Přenos síly zprostředkovává nová sedmistupňová převodovka se dvěma spojkami (takže manuálu asi definitivně odzvonilo) a jako tradičně je zde pohon všech kol. Řidič má k dispozici několik jízdních režimů pro optimální nastavení v rámci prostředí, tedy Strada, Sport a Corsa, řízení s proměnným účinkem a adaptivní tlumiče, také se třemi stupni nastavení. O bezpečné zkrocení zlého býka se starají karbon-keramické brzdy.

Jediné, co neznáme, je cena, mluvit o nějaké konkrétní částce by hraničilo s pustou spekulací… Víme ovšem, že auta zamíří k majitelům na jaře roku 2014.

20.12.2013 10:26| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist