Lamborghini Huracán (2014): Gallardo v něm nehledejte – představení do posledního šroubku

Nástupce úspěšného modelu Gallardo vypadá možná o něco usedleji než se čekalo. Jezdit ale bude - a o tom opravdu nepochybujeme - skvostně.

Lamborghini Huracán se ve jménu tradice opět jmenuje po slavném býkovi. Tentokrát z 19. století a pocházejícím ze španělského plemene Conte de la Patilla. Tento byl pověstný svou obrovskou odvahou a útočností. Nakolik bude Huracán nezkrotný, nevíme, ale podle designu to vypadá na býka v rouše beránčím.

Po boku většího, silnějšího a hranatějšího Aventadoru nevypadá Huracán moc výrazně, ale velký podíl na projevu ostře řezaných křivek bude mít především lak karoserie. V Ženevě se ukázal ve výrazném žlutém laku s černými koly, která naprosto upozadila bílý a tmavě šedý kousek stojící opodál.


Pokud se o prvním Gallardu mluvilo jako o baby-Lambu, v případě nového modelu to už ani omylem neplatí. Nebo se vám snad zdá výkon 610 koní a stovka za 3,2 sekundy jako něco baby? To jsou čísla, na které nedosáhlo ani první Murciélago, to ke zdolání stokilometrové rychlosti potřebovalo dalších šest desetin sekundy. Ale zpět k Huracánu, o jehož parametry se zasloužil zcela nový vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru s atmosférickým plněním a technologií přímého vstřikování.

Síla motoru směřuje na sedmistupňovou automatickou převodovku se dvěma spojkami (klasický manuál nebude) a následně na všechna čtyři kola standardně v poměru 30:70 ve prospěch zadku. V případě nutnosti může jít téměř 100 % výkonu dozadu anebo může být poměr přesně 50:50. Při sprintu na stokilometrovou rychlost tak dokáže díky větší trakci bez problémů deklasovat svou konkurenci z Maranella (konkrétně tedy 458 Italia), dvoustovka se na tachometru objeví po 9,9 sekundách od startu a síly mu dojdou někde v rychlostech “přes 320 km/h”.

Na rozdíl od jiných sportovních automobilek se Lamborghini (zatím úspěšně) snaží vyvarovat přeplňování nebo použití elektromotoru a nižší spotřeby dosahuje použitím lehčích materiálů. Ostatně, s karbonem mají v Sant‘ Agatě velké zkušenosti a na Huracánu nechybí. Přední a zadní pomocné rámy jsou vyrobeny z hliníku, stejně jako přední příčný nosník nebo zavěšení.

Na lehkém a tuhém rámu je přilepen a přinýtován karbonový skelet, který tvoří také přepážku mezi motorem a prostorem pro posádku. Výsledek? Ve srovnání s odcházejícím Gallardem je celá struktura o 50 % tužší a o 10 % lehčí. Nízká hmotnost auta, bez provozních kapalin přesně 1422 kilogramů, se kromě spotřeby pozitivně projeví na ochotě zatáčet a brzdit.

Díky tomu může mít Huracán menší, standardně montované karbon-keramické brzdy. Kombinovaná spotřeba dosahuje i díky systému stop-start spotřeby 12,5 litru na sto, respektive emisí CO2 hodnoty 290 g/km, tohle ale berte s rezervou, sami víte, jak je NEDC mimo.

Interiér má být velkým krokem kupředu oproti předchozímu modelu, a to jak co do kvality, tak i do společných prvků s vozy Audi – ty prakticky zmizely. Na obšití palubní desky nebo sedadel byla použita jemná kůže nappa nebo alcantara, materiály mají být prvotřídní stejně jako smontování. A nechybí ani moderní technologie, přístrojový panel je tvořen jediným TFT displejem podobně jako v novém Audi TT, kterému může dominovat mapa navigace nebo gigantický otáčkoměr, podle toho, co vám bude zrovna přednější.

Pod volantem zmizely u Gallarda nešikovně umístěné páčky světel a stěračů, které se pletly s pádly řazení. Všechno se teď přesunulo na volant ve stejném stylu, jako to od dob 458 Italia dělá Ferrari. Ve spodní části zploštělého volantu se pak nachází přepínač režimů – Strada, Sport a Corsa, které přenastaví mapování plynu, chování stabilizace nebo adaptivního podvozku.

Magnetické odpružení už je ale za příplatek, stejně jako řízení s variabilním převodem. Někde už zkrátka automobilka musí vydělat a nadstandardní výbava se jeví jako ta nejsnazší cesta, jak přijít k dalším penězům od majetných zákazníků. Už teď jich je víc než dost, automobilka teprve osm týdnu od představení auta eviduje na tisíc objednávek. Vzhledem k základní ceně 188 tisíc liber (přibližně 6,2 milionu korun) jde o více než solidní úspěch.

5.3.2014 3:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist