Reklama
Lamborghini

Lamborghini by chtělo vrátit manuální převodovku! Problém je ve Volkswagenu

Koncern Volkswagen bohužel nemá ve svých skladech pořádnou manuální převodovku a vývoj nové by stál jmění.
Zdroj: Lamborghini

Manažeři Lamborghini jsou v posledních týdnech docela mluvní. Hlavní technický ředitel společnosti Maurizio Reggiani nedávno potvrdil, že se Lamborghini pokusí zachovat vidlicový dvanáctiválec co nejdéle a zároveň hovořil o možném vzniku finální verze Aventadoru. Generální ředitel značky Stefano Domenicali mezitím říkal, že továrna zvažuje výrobu dalšího SUV.

Domenicali v rozhovoru pro americký magazín MotorTrend navíc řekl, že je v současnosti příliš drahé nabízet supersportovní auta s manuální převodovkou. Přestože by italská značka ráda nabídla svým zákazníkům řidičský zážitek s manuálem, zkrátka nemůže. Koncern Volkswagen totiž nedisponuje vhodnou převodovkou.

Poslední manuální převodovka v Lamborghini se objevila v menším desetiválcovém modelu Gallardo, který sdílel komponenty s levnějším Audi R8. Vážně by se ale Lamborghini nevyplatilo vyvinout zbrusu novou převodovku? Pojďme spočítat teoretickou matematiku.

Kdyby Lamborghini zákazníkům nabídlo limitovanou edici Aventadoru s manuálem v počtu 200 kusů, přičemž by si za každý naúčtovalo dalších 25 000 amerických dolarů, vydělalo by 5 milionů amerických dolarů navíc. Tak velká částka by ale prý pokryla vývoj odpovídající odolné převodovky jen částečně.

Koncern Volkswagen už delší dobu nevyrábí dostatečně odolné manuální převodovky a jejich nový vývoj by stál velké množství peněz. Lamborghini si navíc myslí, že technicky pokročilé supersporty jako Aventador a Huracán fungují nejlépe se sedmistupňovou automatickou převodovkou.


Diskuze

Žádné příspěvky, buďte první!


Při nákupu těchto ojetin buďte obzvlášť opatrní. Doporučujeme si zjistit, kdo byl předchozí majitel

Při výběru sporťáku z druhé ruky se snažte zjistit, v jakých režimech se s ním dříve jezdilo
04.11.2025
|
0

Nový Jeep Compass už přijel do Česka. Zatím nabízí jen pohon předních kol a stojí od 799 tisíc Kč

Už v příštím roce se u nás začne prodávat i vrcholný elektromobil s pohonem všech kol
01.11.2025
|
1
Reklama

Tuhle ojetou Škodu Rapid koupíte jen za 48 tisíc korun. Je ale tak ošklivá, že si ji nikdo nekoupí

V Německu se někdo vyřádil na populární škodovce a divokým tuningem ji nenávratně zlikvidoval
28.10.2025
|
5

Nejrychlejší a nejdražší Škoda Fabia všech dob začíná od 700 tisíc. Má 177 koní a jezdí až 228 km/h

Škodovka oslavuje letošní 130. výročí automobilky exkluzivitou navazujícím navazující na populární F
23.10.2025
|
1
Reklama
Autoweb