Lada Granta liftback (2014): nová verze sází na praktičtější karoserii, mohla by uspět v ČR?

Teprve loni ukončil ruský AvtoVAZ výrobu Samary pocházející z poloviny 80. let minulého století. Nová Granta liftback by měla nahradit modely 2109 a 2114.

Sériová produkce modelové řady Granta byla zahájena koncem roku 2011, a protože je ruskou stranou prezentována jako nástupce typu Samara (na Prioru nezapomínáme, jen citujeme Ladu), je vcelku pochopitelné, že se společnost AvtoVAZ snaží postupně doplnit základní sedan o další karosářské provedení. To nejnovější – pětidveřový liftback s velkými pátými dveřmi – se začne vyrábět letos na podzim v Iževském automobilovém závodě v západní části Ruska.

Vůz je podle očekávání postaven na stejných základech jako zmiňovaná čtyřdveřová limuzína, na platformě s rozvorem o délce 2476 mm a jeho hmotnost se podle výbavy pohybuje od 1040 do 1100 kg. Vnitřními rozměry auta se firma příliš nechlubí, možná by vás ale mohlo zajímat, že objem zavazadelníku činí 440 litrů.

Nové věci se nevymýšlely ani pod přední kapotou, takže je liftback poháněný pouze jediným motorem používaným napříč všemi modely Lady. Atmosférický benzínový čtyřválec má objem 1,6 litru a pro Grantu se vyrábí ve čtyřech variantách se značně podobnými výkony 82, 87, 98 a 106 koní.

Pohonná jednotka se standardně páruje s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější motorizace je však možné mít za příplatek také se čtyřstupňovým automatem japonské značky Jatco, která tu samou skříň dodává kupříkladu také pro čínskou variantu Nissanu Micra vyráběnou ve spolupráci s Dongfengem.

Ve srovnání se sedanem nechala automobilka lehce pozměnit design obou nárazníků a kromě logicky jiného víka zavazadlového prostoru došlo také na výměnu zadních světel. Ty přední dostanou v nejdražších modelech pásy LED. Drobné změny byly zaznamenány rovněž v interiéru, kde došlo k výměně hlavice řadicí páky, doplnění kabiny o nové typy čalounění a podle ruských kolegů byla modernizována také zvuková izolace.

Ačkoli Lada tímto svou novinku poodhalila poměrně detailně, na finální produkt si budou muset motoristé ještě chvíli počkat. S výjimkou interiéru automobilka zveřejnila pouze počítačové rendery a i když nepředpokládáme, že by se do podzimu mohl vzhled auta ještě nějak měnit či upravovat, stoprocentně to vyloučit nemůžeme.

zdroj: ZR.ru

10.3.2014 11:01| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist