Kutil si udělal pětidveřovou Alfu Romeo Brera. Z tohohle se posadíte na zadek

Alfa Romeo Brera se nikdy nevyráběla jako pětidveřový hatchback, ale to jihoafrického nadšence nezastavilo, aby o ní nepřestal snít. Nakonec si ji udělal svépomocí a výsledek stojí za to.
snímek-obrazovky-2024-09-21-v-7.51.38-1100x618.jpgCelá galerie 8 Zdroj: Brendon M. Scholtz

Lidové kutilství nezná hranic – když si něco nemůžete koupit, prostě si to vyrobte. Až dokonalou ukázkou je nejnovější počin fanouška Alfy Romeo z Jihoafrické republiky, který právě dokončil unikátní projekt. Už v minulých letech představil světu, ž pracuje na vzniku netradičního pětidveřového hatchbacku Alfa Romeo Brera, jež italská automobilka nikdy nevyráběla, a dnes už má hotovo.

Kreativní nadšenec Brendon M. Scholtz z Jihoafrické republiky přišel se zvláštním nápadem, když začal realizovat spojení dvou produkčních Alf Romeo do jediného vozu. Vše začal vývojem digitálních renderů, při nichž si uvědomil, že Alfa Romeo Brera má technického sourozence, jaký by byl ideálním základem pro novou stavbu – sedan Alfa Romeo 159 se stejnou platformou, technikou i designovým základem.

Musel to zkusit dvakrát

Brendon si uvědomil, že kvůli svému projektu nemusí zničit normální pojízdnou Breru, a tak se rozhodl najít poškozený kus, avšak se zachovalou zadní částí a střechou. A když sehnal tu, pokračoval s hledáním dárcovského vozu. Nakonec sehnal tu nejlepší variantu modelu 159, jakou italská továrna vyráběla, když sáhl po vrcholném 3,2litrovém vidlicovém šestiválci s maximálním výkonem 260 koní a pohonem všech kol Q4.

Pečlivou prohlídkou a měřením našel, kam přesně musí říznout u obou modelů, aby mohl nasadit a přivařit sexy záď Brery na šasi karoserii 159. Nižší střecha Brery si však vyžádala rozsáhlejší klempířské práce a Brendon nebyl spokojený s výsledkem – prostě to nevypadalo dobře. Rozhodl se tedy vyrazit na vrakoviště pro další Breru a se stejnou 159 začal úplně od začátku.

Tentokrát nepřenesl celou záď z jednoho vozu na druhý, ale postupně přenášel jednotlivé panely a výrazně více se věnoval malým detailům. A finální dílo skutečně stojí za to, protože pětidveřový hatchback Alfa Romeo Brera vypadá, jako by jej vyrobili ve velké továrně. Všechny linie na sebe čistě navazují a přepracovaná střecha má elegantní plynulou siluetu.

Unikátní Alfa Romeo navíc nese i další karosářské díly z Brery, jako jsou zrcátka nebo přední nárazník, a tvůrce se rozhodl ji nalakovat do sytého červeného odstínu Rosso Competizione z exkluzivního sportovního kupé 8C Competizione. A pokud vám jsou povědomá i kola, tak ty si vypůjčil ze sportovního sedanu Giulia Quadrifoglio.

Jihoafrický milovník krásných Alf Romeo a exkluzivních přestaveb tak znovu dokázal, že pokud si něco nemůžete koupit, s velkým úsilím si to zkuste vyrobit.

Produkční Alfa Romeo Brera a 159

Produkční Alfa Romeo Brera se vyráběla v letech 2005 až 2010 jako nástupce modelu GTV a celkem se vyrobila v počtu 21 786 kusů. Dárcovský sedan Alfa Romeo 159, vyráběný také jako kombi SportWagon, byl uveden do výroby ve stejném roce jako Brera, ale vznikal o jeden rok déle, přičemž z továrny odjelo 247 661 kusů.

8.10.2024 7:20| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Carscoops

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist