autoweb.cz > Dodge > Kupte si desetiválec z Dodge Viper v krabici
Kupte si desetiválec z Dodge Viper v krabici
Aby zpráv ze SEMA Show, která začala včera v Las Vegas, nebylo málo, jsou tu novinky ze stánku Chrysleru reprezentovaného servisní divizí Mopar. Američané mají v katalogu celou řadu novinek a ta největší udělá radost fanouškům Dodge Viper. Chybí vám desetiválcové monstrum? Něbo vám spíš chybí jeho motor? Protože teď si ho můžete objednat i bez toho zbytečného roadsteru (kupé) kolem, v katalogu Moparu ho najdete pod číslem P5144872. Bohužel je určen k použití v závodních autech, pro silniční provoz ho přihlásíte těžko.
Zasvěcení vědí, že poslední Viper poháněl desetiválec o objemu 8,4 litru (příští má mít 8,7 litru). Stejné míry zůstaly i ručně stavěnému katalogovému motoru (jak byste přeložili sojení Crate Engine? Krabicový motor asi ne, co třeba motor bez portfeje?). Přestože letitý desetiválec si fanoušci často dobírají pro jeho původ v pickupu, nákladním kořenům motor dávno odrostl. Když jsme ho viděli naposledy, měl 600 koní.Inženýři Chrysleru na něm od té doby dál pracovali. Na zadní kola vašeho závodního speciálu proto jednotka pošle až 800 koní a 945 newtonmetrů. Omezovač zasáhne v sedmi tisících otáček. Pokud je pro vás osm stovek koní málo, šikovný úpravce jistě zvládne osadit monstrózní jednotku jedním nebo dvěma kompresory.
Tisková zpráva Moparu explicitně mluví o dvou dalších verzích desetiválce, které by se měly objevit v některém z příštích vydání katalogu. Včera představený motor je optimalizovaný pro dragstery, brzy se dočkají také terénní závodníci a okruhoví nadšenci.
Desetiválec není u Moparu jedinou novinkou. Majitelé posledních roadsterů Dodge Viper si mohou objednat sadu dílů, který zvýší výkon jejich auta z pěti set na 650 koní. Tato verze motoru zůstane plně legální pro silniční provoz. Sada obsahuje mimo jiné nové hlavy válců, sání včetně škrticích klapek i palivový systém.Pokud už máte desetiválců dost, můžete si objednat skromnější motor, a to aniž byste museli brát slovo skromný příliš doslova. Od Moparu vám pošlou novou verzi sedmilitrového osmiválce HEMI. Hliníkový motor s kovanými písty i ojnicemi má 590 koňských sil. Podle Moparu jednotka zvládne i službu v rychlém terénním autě. Pokud se necítíte na složité zástavby, motor můžete mít včetně všeho příslušenství hezky zabalený a připravený naskočit.
Položka HEMI Front Drive Kit by nebyla příliš zajímavá, kdyby její jméno nesvádělo ke kolosálnímu omylu. Na jednom z amerických serverů se totiž objevila informace, že k osmiválcům lze nyní koupit sadu dílů, umožňujících montáž do auta s pohonem předních kol. Jakkoli by se vám Mopar jistě pokusil vyjít vstříc, Front Drive Kit je ve skutečnosti rozdělovač poháněný řemenicí. Dnes už málo vídaný systém zapalování s námi zůstává pro nadšence, kteří si rádi seřizují předstih ručně. Do moderních modelů Chrysleru se klasický rozdělovač připojený na vačkový hřídel nevejde. Musel by být na motoru zezadu, jenže mezi hlavou a přepážkou není téměř žádné místo. Dodatečně montované rozdělovače se proto umisťují zpředu (proto Front Drive Kit) a pohání převodem z klikové hřídele. Takže do Fabie si nejnovější HEMI stále ještě nenamontujete.