autoweb.cz > BMW > BMW M5 > Končí výroba BMW M5 (E60) 5.0 V10
Končí výroba BMW M5 (E60) 5.0 V10
BMW M5 s atmosférickým desetiválcem 5,0 l o výkonu 507 koní to vůbec nemělo lehké. Dříve neotřesitelné postavení ikonického sedanu najednou bylo narušeno luxusnějšími přemotorovanými soupeři konkurence. Ukázalo se totiž, že zákazníci chtějí brutální výkony v přímce, hladce řadící automat a moře luxusu. Empětka však stále nabízela spíše celkovou sofistikovanost opravdového sportovního auta. A to dokázali ocenit jen znalci.
Termíny „atmosférický desetiválec“ a „sedmistupňová sekvenční převodovka“ jste v době příchodu BMW M5 slyšeli jen v souvislosti s monoposty formule 1. Dnes už nikoho podobná hesla ze židle nezvednou. Ani výkon 507 koní, kterého dosahuje pomalu kdejaký městský hatchback či počet rychlostních stupňů, kterému se vyrovná i třeba Škoda Roomster Scout…Jenže BMW M5 není o číslech v tabulkách. Kdo se nikdy nesvezl a nemohl zmáčknout tlačítko „Power“, které oživilo na 400 koní úmyslně utlumený desetiválec, nemůže vědět, za co právě čtyřdveřový sedan BMW M5 vděčí své pověsti skutečného sportovního auta pro čtyři lidi a jejich zavazadla.
Celkem se od roku 2005 vyrobilo 20 548 kusů vozu BMW M5 typu E60, některé dokonce vznikly i s šestistupňovou manuální převodovkou na speciální objednávku v USA. Ani předchozí model E39 s osmiválcem 5,0 l o výkonu 400 koní nebyl tak úspěšný, aspoň co se prodejů týče.
Nástupce BMW M5 (F10) dostane podle posledních informací dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l s výkonem přes 560 koní a masivním točivém momentu, o kterém se žádné empětce ani nezdálo. Jenže bude to pořád skutečný sportovní sedan? Nebo se z nové empětky stane jen rychlá bezcharakterní dvoutunová věc s automatem? Nechme se překvapit.
autoweb.cz