Koncept IBL: Sportovní sedany mají u Seatu místo

Auto velikostí blízké Passatu v nabídce nečekejte, ale jeho design ovlivní v příštích letech několik chystaných modelů.

Přestože Seat Exeo je technicky vzato sympatický stroj s prověřenou technikou, svou přes deset let starou technikou nikomu dech nevyrazí. Španělé, kteří se už dlouho snaží tvrdit, že prodávají emocemi nabitá auta, potřebují něco lepšího než zaprášené Audi. Koncept IBL je trefou tam, kde Seat nejvíc tlačí bota.

Sportovní sedan s proporcemi lehce připomínajícími kupé se v této podobě neobjeví na trhu. Nepředznamenává příchod žádného konkrétního modelu, ale je pro Seat důležitý. Šéf automobilky James Muir jeho premiéru komentoval: „IBL ukazuje, že sportovní sedany budou hrát v budoucnosti značky Seat důležitou roli. V příštích pár letech spustíme ofenzivu produktů, při níž se duch IBL promítne do několika sériových aut.“

Studie má rozvor 2,71 metru, tedy stejně jako Volkswagen Passat (má 2712 mm). S délkou 4,67 metru je však Seat o deset centimetrů kratší než jeho slavný příbuzný – nenápadně tak naznačuje důraz na obratnost spíš než užitné vlastnosti. Šířkou 1,85 m IBL naopak Passat o tři centimetry překonává. Seat postavil své auto na dvacetipalcová kola.

autoweb.cz

13.9.2011 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist