autoweb.cz > Audi > Audi TT > Koncept Audi TT Offroad naznačuje rozšíření řady především do výšky
Koncept Audi TT Offroad naznačuje rozšíření řady především do výšky
Může být kupé terénní? Ehm, a vlastně proč ne?! Nejspíš nějak podobně se v Ingolstadtu rodila první myšlenka na Audi TT Offroad, který se ukázal na autosalonu v Pekingu. Podle automobilky má koncept představovat “sportovnost střiženou se stylem a schopnostmi kompaktního SUV”.
K tomu asi není třeba nějaký další komentář, přeberte si to jak chcete. Jisté ale je, že zákazníci už očividně příliš neprahnou po nepraktickém kupé s uspořádáním 2+2, ale mnohem raději by měli všechno v jednom. Sportovní a v mnoha směrech praktické a pohledné auto. A přesně to zářivá studie bezesporu splňuje.
Svou velikostí má nejblíže k Audi Q3, oproti které je nižší a o kousek kratší, designem se už pochopitelně zcela odvolává na třetí generaci TT. Vzhled je ale nejspíš to jediné, co s ní má společného. I v otázce pohonu sáhli lidé v Audi po plug-in hybridu s celkovým výkonem soustavy 408 koní a 650 Nm, která kombinuje zážehový motor 2.0 TFSI o výkonu 292 koní a 380 Nm se dvěma elektromotory.
Jeden se usídlil přímo do šestistupňové automatické převodovky e-S tronic, kde s výkonem 40 kW a 220 Nm pomáhá s pohonem předních kol. Druhý elektromotor je umístěný na zadní nápravě, vyznačuje se výkonem 85 kW a 270 Nm a roztáčí zadní kola bez mechanického spojení se zážehovým motorem nebo převodovkou.
Když se dá všechna technika do práce, potřebuje TT Offroad ke zdolání stovky jen 5,2 sekundy, v rozletu ji ve 250 km/h zastaví elektrický omezovač. A spotřeba? Akumulátory v útrobách auta poskytují kapacitu na ujetí 50 kilometrů bez jediné kapky benzínu, což se odrazilo také v normované spotřebě paliva, která v kombinovaném režimu činí 1,9 l/100 km.