autoweb.cz > Porsche > Porsche 911 > Kolik rozjezdů se systémem Launch Control vydrží nové Porsche 911 Turbo S?
Kolik rozjezdů se systémem Launch Control vydrží nové Porsche 911 Turbo S?
Pokud některá značka nemá moc dobré vzpomínky na systém kontroly rozjezdu, pak je to nepochybně Nissan. Launch-control v jejich sportovní chloubě GT-R byl na počátku nastaven natolik agresivně, že se několika majitelům aut podařilo totálně zlikvidovat převodové ústrojí a to včetně rozvodovek.
Nissan se proti následným reklamacím bránil poukazováním na návod, který použití launch-controlu s deaktivovaným stabilizačním programem vysloveně zakazoval, nakonec byl ale pod tlakem zákazníků nucen systém přeprogramovat a auto raději ve výsledku mírně zpomalit.
Právě tento příklad názorně ukázal, jak extrémní síly musí zvládat spojky, převodovky či hnací hřídele a automobilky naopak pochopily, že vyhrůžek upozorňujících na ztrátu záruky není v návodech nikdy dost.
Některé z nich vám proto narovinu řeknou, kolikrát si můžete plnou akceleraci vychutnat, než budete muset nechat auto vychladnout, jsou ale i taková auta, které omezení spojená s použitím launch-controlu příliš neřeší. Což nás přivádí k nejnovějšímu Porsche 911 Turbo S.
Tento vůz je v nejnovější verzi osazen 3,8litrovým plochým šestiválcem s dvojicí turbodmychadel, který vyprodukuje 560 koní a maximální točivý moment 700 newtonmetrů, přičemž v kombinaci s paketem Sport Chrono je to až 750 newtonmetrů. Takto vybavený stroj je schopen vypálit na stovku za 3,1 sekundy.
Kolikrát můžete něco takového udělat, než se auto přehřeje a převodovka či motor vytáhne bílou vlajku?
Kolegové z amerického magazínu Road&Track něco takového zkusili a předně zjistili, že ačkoli Porsche udává čas akcelerace z 0-60 mil v hodině (97 km/h) za 2,9 s, při měření zaznamenali hodnotu 2,6 sekundy. Nechceme spekulovat, ale klasická stovka pod tři vteřiny by byla v tomto voze hračkou.
Více než síla a rychlost je však dostalo, s jakou rutinou tohle všechno 911 Turbo S zvládá. Máte-li angličtinu v malíku, je nejvyšší čas pustit si video. Pokud ne, vězte, že je ve snímku prezentováno, že auto bez nejmenší ztráty kytičky absolvovalo rozjezd se systémem launch-control padesátkrát. V popisku na kanálu Youtube je však navíc uvedeno, že se Porsche ve skutečnosti pod plným zatížením rozjelo 61krát, protože posádka vozu zapomněla v opojení z rychlosti počítat.
Po zhlédnutí videa budete mít dost možná dojem, že jde o poněkud infantilní typ zábavy a tak trochu se nedivíme PR manažerovi amerického zastoupení Porsche, který nazval tento test „nepatřičným“. Každopádně ani to nic neubírá na skutečnosti, že 911 Turbo S předvedla fantastickou odolnost.
zdroj: Road&Track přes Carscoops