autoweb.cz > Ojetá auta > Klasické auto za 100 tisíc: Co si můžete koupit s malým rozpočtem?
Klasické auto za 100 tisíc: Co si můžete koupit s malým rozpočtem?
Líbí se vám klasická auta, ale máte pouze omezený rozpočet maximálních 100 tisíc korun. Na dnešním automobilovém trhu s ojetinami už je to docela málo, ale i přesto si můžete koupit zajímavá auta. Otevřeli jsme inzerci a přinášíme vám pětici tipů na to, co můžete mít.
Opel Calibra
Dnes už kultovní Opel Calibra v našem přehledu dostupných petrolheadských aut do 100 tisíc zastupuje relativně moderní youngtimer. Elegantní sportovní Opel se vyráběl v letech 1989 až 1997, a přestože se vyrobil v obrovském počtu 239 118 kusů, v dnešních dnech je překvapivě náročné najít aspoň trochu zachovalou Calibru.
Většina z vyrobených aut se totiž stala oběťmi evropských tunerů ve zlaté éře automobilových úprav po začátku nového milénia. Když však budete trpěliví, za 100 tisíc korun můžete občas v inzercích najít obyčejnější předokolky s dvoulitrovým čtyřválcem, jež budou přitahovat zájem dalších automobilových nadšenců. Calibra je vážně hezkým autem!
Saab 9000
Švédská automobilka Saab už zmizela v propadlišti dějin, ale její historické modely dodnes přitahují pozornost pravověrných nadšenců. Nám se v českých inzercích s rozpočtem do 100 tisíc korun líbí hlavně manažerský sedan modelové řady 9000, který je i v současnosti skvělým autem na běžné ježdění.
Doporučujeme vám hledat řidičsky příjemnou atmosférickou motorizaci s 2,3litrovým benzinovým čtyřválcem. Díky velkému objemu, většímu než půl litru na jeden válec, se s ním skvěle jezdí ve stále častějších dopravních špičkách, a navíc je velkým komfortním autem. To nejlepší však je, vám na něj bude 100 tisíc korun bez větších problémů stačit. Zajímavostí je i skutečnost, že sdílí technický základ s italskou Alfou Romeo 164.
Lancia Beta
A když už jsme se přiblížili italskému šarmu, co si za vašich 100 tisíc korun koupit opravdovou italskou klasiku? Během kratičkého hledání v inzercích jsme narazili na stylovou Lancii Beta, první model slavné značky pod vedením Fiatu. S omezeným rozpočtem však čekejte hlavně vůz na postupnou renovaci, protože horším technickým stavům přispívá nejen málo kvalitní italské dílenské zpracování, ale také fakt, že se sto tisíci jste na úplném cenovém dně tohoto vozu.
Pokud takovému projektu upíšete svou duši, investujete do něj až další peníze a budete mu postupně vracet zašlou slávu, vrátí vám to nezaměnitelným charakterem i už tradičně krásným designem.
Klasiky za pár šupů
Mercedes-Benz W124
Dokonalým opakem pochybné italské Lancie je německý Mercedes-Benz. Ten může být příjemnou automobilovou klasikou s bezproblémovou dostupností náhradních dílů i velkou spolehlivostí. V osmdesátých letech je navíc navrhoval talentovaný designér Bruno Sacco a jedním z jeho nejkrásnějších aut je generace W124.
Klasická třída E se v tuzemských inzercích s rozpočtem do 100 tisíc korun objevuje s čtyřválci i šestiválci, zpravidla jako standardní sedan. A to ničemu nevadí, protože z našeho pohledu je právě čtyřdveřová tříprostorová karoserie tou nejhezčí, jakou Mercedes-Benz W124 kdy měl. No, ale to kupé má taky něco do sebe.
Škoda řady 742 nebo Favorit
Český vlastenec si pak nepochybně řekne: „Proč si nekoupit škodovku?“ Prodejní ceny historických modelů z Mladé Boleslavi se v posledních letech rapidně zvyšují, ale pokud jste ochotní je zaplatit, můžete si vybírat z více modelů.
Uživatelsky nejrozumnějším a nejpříjemnějším je nepochybně relativně moderní Favorit, ale sáhnout můžete i po starších vozech – třeba kdysi populární řadě 742 nebo ještě starší „stovce“. Největším pozitivem je nepochybně velká dostupnost dílů, které jednoduše seženete na veteránských burzách, i fakt, že staré škodovky opravíte jen pomocí základního nářadí.