autoweb.cz > Kia > Kia zná chování českých řidičů
Kia zná chování českých řidičů
Z českých luhů a hájů pochází průzkum, který si nechala vypracovat automobilka Kia. Získaná data chce pochopitelně využít v marketingu, jsou ale natolik zajímavá, že se o ně podělila s širokou veřejností.
Začněme barvou, které v celosvětových průzkumech vévodí bílá. A v Česku? I když by se mohlo zdát, že tomu nebude jinak, opak je pravdou. Ženy nejčastěji volí červenou, muži naopak modrou. Všeobecně populární stříbrná je naopak na ústupu. A jak auta vypadají uvnitř? Na 60 % majitelů odpovědělo, že má auto provoněné speciální kosmetikou, v palubní skříňce nejčastěji schovávají doklady od auta nebo návody, u pečlivějších řidičů nechybí drobné nářadí nebo čistící prostředky. Každý čtvrtý řidič navíc v autě vozí nějaký talisman.
ČTĚTE TAKÉ: Pět důvodů, proč ženy řídí bezpečněji než muži
Ten ale nejspíš nemá vliv na pohodu na palubě, 62 % respondentů se totiž přiznalo, že za volantem velmi často nadávají. A pozor, to se týká i žen. K troubení se ale uchylují jen velmi málo, občasně troubí jen 37 % řidičů. Tím se pomalu dostáváme k samotné jízdě, při které většinu času (91 %) hraje rádio. Do zvuku autorádia se svým zpěvem zapojí 65 % žen a 37 % mužů, přičemž nejčastěji je do zpěvu řidičům z Moravy.
Trochu překvapivě dorazí do cíle 64 % řidičů jen za pomoci automapy, navigace je pořád v menšině. Sama automobilka však dodává, že její automobily umí navigovat v češtině a nejnovější mapy jsou zdarma po dobu sedmi let. A když v průběhu cesty dojde k nějaké nečekané události, jako je proražené kolo? I s tím si umí čeští řidiči poradit. Mezi muži si na výměnu kola věří 77 %, u žen je to 44 %.