autoweb.cz > Kia > Kia útočí s Davidem a Goliášem. Modernizované vozy potěší začátečníky i náročné
Kia útočí s Davidem a Goliášem. Modernizované vozy potěší začátečníky i náročné
Jihokorejská automobilka Kia se sice dlouhodobě profiluje jako silný podporovatel udržitelné mobility, na rozdíl od některých jiných značek však nezapomíná ani na řidiče spalovacích motorů. Dává to ostatně smysl. Zákaz prodeje nových vozů se spalovacím motorem má v Evropské unii začít platit až v roce 2035. Do té doby tudíž není nutné zavírat před dosud nejpopulárnější pohonnou technologií zrak. Ostatně mnohé automobilky jako by zapomněly, že se po roce 2035 stále budou moci prodávat starší vozy. A někdo je do té doby musí na trh distribuovat.
Udržitelnost i podpora spalovacích pohonů
Kia proto volí v rámci strategie racionální přístup k automobilovému byznysu. Jistě, globální strategií automobilky zajisté zůstává podpora udržitelné mobility a čistější planety do několika let, nesmí to však být výměnou za nespokojené řidiče, kteří dosud mají vůči elektromobilitě předsudky. Ti obvykle chtějí zůstat čistě u spalovacích pohonných jednotek, ti odvážnější už pomrkávají po hybridních vozech. A ti všichni si ve vozovém parku Kia i v nejbližší budoucnosti vyberou své favority.
Společnost Kia si aktuálně stojí za tím, že do roku 2027 představí hned 15 čistě bateriových modelů, které napomohou adopci elektromobility ve světě. Jedenácti z představených modelů se dočkáme i v rámci EU a samozřejmě i v rámci České republiky. Přesto hodlá v blízké budoucnosti i nadále podporovat spalovací motory a různé variace obou pohonů. Což je zcela logická cesta ve snaze vyhovět v současné době všem a zároveň hledět kupředu.
David a Goliáš mezi vozy Kia
Velmi dobrou ukázkou snažení jihokorejské automobilky jsou letošní modely Kia Sorento a Kia Picanto, které jsou pomyslným Goliášem a Davidem ve vozovém parku společnosti. Zatímco Picanto, nejmenší vůz z rodiny Kia, láká na velice příznivou cenu a benzínový pohon. Sorento pokrývá jak zájem řidičů o spalovací pohon (v tomto případě Diesel), tak částečný zájem o elektromobilitu skrze pohon hybridní a plug-in hybridní. Ostatně jedná se o největší SUV značky Kia, jež ještě spalovací jednotku nabízí. Větší Kia EV9 už je vybaven čistě bateriovým pohonem.
Právě od modelu EV9 si Sorento ve své modernizované verzi bere hned několika zajímavých atributů. Řidiči mohou vybírat z deseti barevných provedení karoserie. Mohou se rovněž těšit na zadní světlomety v designu hvězdné mapy, nebo sdružený digitální přístrojový štít včetně 12,3palcové obrazovky infotainmentu.
Obr Sorento
Vůz disponuje i vylepšenými asistenčními systémy řidiče, jako jsou například boční parkovací senzory, rozšířený systém autonomního brzdění FCA nebo rozšířený asistent pro jízdu po dálnici s hlídáním pro vybočení z jízdního pruhu HDA II. Za zmínku stojí také funkce digitálního klíče nebo čtečka otisku prstu. Milovníci nejvyšší výbavy TOP si zase jistě dopřejí prémiová relaxační sedadla. Právě nejvyšší výbava nabízí rovněž kožené čalounění Nappa a také panoramatické střešní okno.
Kia má od Sorenta pochopitelně vysoká očekávání. Model v minulých letech vyhrál hned několik ocenění a jeho nejnovější verze přináší přepracovaný design exteriéru i interiéru včetně zábavní a asistenční výbavy. Sorento je přitom dostupný ve třech úrovních výbavy – Exclusive nabízí Diesel i Hybrid od 1 199 980 Kč. Varianta Premium je cenově ukotvena na 1 379 980 Kč pro Diesel i Hybrid. Plug-in hybrid stojí 1 534 980 Kč. Nejvyšší variantou je již zmíněný TOP, v němž najdeme rovněž varianty pohonu Diesel a Hybrid se stejnou cenou 1 489 980 Kč, případně Plug-in hybrid za cenu 1 639 980 Kč.
Lidové Picanto
Zatímco u Sorenta platí, že jde o luxusní SUV pro celou rodinu, který obsáhne prakticky veškeré potřeby klientů od výbavy po bezpečnost, malinkaté Picanto nabízí ideální řešení spíše jinému typu řidičů. I vzhledem k ceně, která startuje na 319 980 Kč, cílí spíše na mladší a začínající šoféry. Případně je ideálním druhým vozem do rodiny, kde pohodlně zastane funkci vozidla na rozvážení po kroužcích či na nákupy. S nižší cenou se samozřejmě váží určité kompromisy v rozměrech a technologiích. Kia si nicméně zakládá na balancu mezi cenou a výkonem.
Nejnižší řada Active nabízí 1.0 DPI motor o výkonu 46 kW (63 k). Ten je ideální volbou pro motoristy kladoucí nejvyšší důraz na provozní hospodárnost. Ve standardní výbavě zákazníci dostanou například přístrojovou desku Supervision s 4,2″ s barevným displejem, integrovanou GPS navigaci s 8″ barevným dotykovým displejem včetně podpory Android Auto/Apple CarPlay a digitálního rádia. Ve výbavě najdeme také airbag řidiče a spolujezdce. Nechybí boční a záclonové airbagy, tempomat s omezovačem rychlosti, elektronický stabilizační systém, zadní parkovací kamera, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu nebo elektrické ovládání zpětných zrcátek s vyhříváním.
Verze i pro sportovnější duše
Řada Comfort (od 354 980 Kč) přidává manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrku předních sedadel, chromové vnitřní kliky dveří, dvojitou podlahu zavazadlového prostoru, systém upozornění na přítomnost osob vzadu (ROA) nebo umělou kůží potažený volant a hlavici řadicí páky.
Třetí variantou je pak sportovnější GT-Line. Zde se o pohon stará benzinový motor DPI o objemu 1,2 litru, který poskytuje výkon 58 kW (79 k). Ve standardní výbavě jsou oproti stupni Comfort navíc zatmavená zadní skla a solární čelní sklo. Nechybí automatická klimatizace, umělou kůží potažený volant, bezklíčový vstup Smart Key a startovací tlačítko, hlavní světlomety LED spolu se zadními světlomety LED a také denní LED svícení se světelnou lištou. Za tuto variantu s manuální převodovkou řidiči zaplatí cenu od 454 980 Kč.