Kia Picanto (2003 – 2011)

Mini vůz Kia Picanto není určen pro náročné motoristy. Ty co hledí na cenu a shánějí pouze přibližovadlo ale zaujme, a to i spolehlivostí.

RADOSTI
Opravdu jednoduchá technika z níž plyne vysoká spolehlivost, v rámci třídy dobrá nabídka místa, slušné jízdní vlastnosti, úsporné motory.

STAROSTI
Malý zavazadelník, skutečně levně působící plasty v interiéru, většina vozů jen se čtyřmístným interiérem, nepřesné řazení, větší citlivost na příčné nerovnosti.

Korejský mini automobil Kia Picanto byl představen v roce 2003 a na přelomu let 2003 a 2004 vyjel na silnice. Díky svým rozměrům je ideální do města, nevelkou výbavou a jednoduchou stavbou zaujme spíše nenáročné motoristy. Většina verzí nabízí pouze čtyřmístný interiér, pětimístných vozidel najdete na trhu jen málo.

Prostor pro posádku je na danou třídu solidně velký, ale malá sedadla moc pohodlí nenabídnou. Použité tvrdé plasty působí lacině, navíc mohou být zdrojem různých pazvuků při přejezdu nerovností, zejména u vozidel s vyšším kilometrovým proběhem. Jednoduchá palubní deska dle očekávání vyniká přehledností, pochvalu si zaslouží nejen uzavíratelná schránka před spolujezdcem, ale i přítomnost držáků nápojů na středovém tunelu u řadicí páky.

Jen škoda nepřesného řazení, protože podvozek zajišťuje solidní jízdní vlastnosti. Musíte však počítat s větší citlivostí na příčné nerovnosti. Ale nahlédněme ještě krátce do zavazadelníku, který jsme při popisu interiéru vynechali. Ten je totiž opravdu jen malý, když poskytne objem 157 litrů, na druhou stranu je do něj dobrý přístup.


Posádku nepotěší chabé odhlučnění motorového prostoru a stejně tak podvozku. Zejména pak na zadních sedadlech budete vnímat hluk od odvalujících se zadních kol a to především za mokra. Pod kapotu automobilu se dostaly jen tři pohonné jednotky – dvě benzinové a jedna naftová.

Ke cti je jim opravdu úsporný provoz, ve městě přitom vykazují velice dobré schopnosti, mimo zástavbu tyto maloobjemové motory přirozeně tak čile nepůsobí. Jde totiž o agregáty o objemech 1,0 a 1,1 litru, s výkonem od 45 do 55 kW.

Maličký tříválcový turbodiesel 1.1 CRDi s výkonem 55 kW si s Picantem poradí už skutečně slušně, ale na trhu se s ním setkáte jen zcela výjimečně. Jasnou převahu má základní litrový agregát s výkonem 45 nebo 46 kW. Jedenáctistovek o výkonu 48 kW je už citelně méně. Tyto benzinové čtyřválce ale vykazují vysokou spolehlivost, což je u ojetých vozů ceněná vlastnost.

Kia Rio (2001 – 2005)

Ojetá auta | vydáno 31. 7. 2011

Verze využívající benzinový či naftový motor o objemu 1,1 litru a navíc disponující ESP mají proti základnímu provedení s pohonnou jednotkou o objemu 1 litr či vozidlům bez ESP výhodu v účinnějších kotoučových zadních brzdách. Všechny automobily s litrovým motorem a s jedenáctistovkami, avšak bez výbavy v podobě ESP používají bubnové.

U brzd se může vyskytnou problém v podobě nerovnoměrného účinku a také nesprávné funkci parkovací brzdy. „Nepříjemné je praskání žárovek v potkávacích světlometech a to zejména z důvodu velice obtížné výměny. Je zde totiž jen velice malý prostor pro ruku a tak bude tento jednoduchý úkon pro mnoho mužů na jejich možnosti. Naopak drobnější ženské ruce nejsou vůbec bez šance,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

Často praskají žárovky osvětlení registrační značky a znám je také problém v podobě zarezlého závitu antény, kterou pak před vjezdem do myčky nesundáte. Jedinou možností bývá použití kleští, pak jde závit uvolnit.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

„Objevují se i vozy s nefunkčním manuálním ovládáním zpětných zrcátek, některé automobily trápí vůle na přední nápravě,“ pokračuje ve výčtu závad zástupce AAA AUTO. Ničím neznámým není ani skřípání předních tlumičů při přejezdu nerovností.

Výhodou je nižší kilometrový proběh řady těchto vozidel a samozřejmě již zmiňovaná jednoduchá technika. S Picantem si tak snadno poradí i malý autoservis.

1.2.2016 5:35| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist