autoweb.cz > Kia > Kia Picanto > Kia Picanto 1.0
Kia Picanto 1.0
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 9
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.2
RADOSTI
Kultivovaná jízda; živé motory; slušná dynamika; atraktivní design
STAROSTI
Ještě jsme s ní nejeli na našich „silnicích“
„Siga recto y luego girar a la derecha,“ matlá na mě postarší Španěl s legračním slamákem na hlavě a ukazuje někam dopředu na zbořeninu kostela. Nevim ale, proč mi říká něco o rektu, když se mu snažím vysvětlit, že se potřebuju dostat do městečka Calafell.
No nic, nechám starousedlíka starousedlíkem a raději pojedu tam, kam ukazuje, snad má pravdu. Doufám, že mě nepošle do rektu, když o něm mluvil. Vlastně je mi ale jedno, že jsem si zajel nějakých 20 km oproti plánu, protože sedím v novém supermini Kia Picanto a i když má pod kapotou litrový tříválec, nenudím se. Vlastně mě tohle auto docela baví. Docela dost. Není na trhu moc aut, u kterých by šla úplně vypnout stabilizace a provádět věci jako „lift-off oversteer“ a jiné nepatřičnosti.Než jsem ale s novým Picantem vyrazil zjišťovat na místní okresky (mimochodem moc pěkné silničky), jak je pikantní, musel jsem se dostat po dálnici k hotelu. První, co mě na autě překvapilo, byla kultivovanost a ticho na palubě. To jsem jel se silnější verzí s čtyřválcem 1,2 l o výkonu 85 koní a auto v dálničních 120 km/h nevydává otravný kravál. Vlastně je poměrně tiché a snese srovnání i s auty segmentu B. Nebojím se tvrdit, že Volkswagen Polo nebude o moc tišší.
Převodovka je sice poměrně krátká, ale to je u těchto malých aut normální. Úroveň hluku od motoru je ale velmi nízká, takže to nevadí. Teď jedu s tříválcem, a je také dobře utlumem, i když o jeho činnosti víte přeci jen trochu víc. U obou aut mne potěšilo, jak ochotně reagují na plyn, tříválec díky mechanickému plynu dokonce ještě trochu lépe. Normálně mají tato auta splňující normu Euro 5 velmi vlažnou reakci na plyn, ale Kia Picanto odpoví na sebemenší pohyb pravé nohy ihned.
Kia Picanto fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Všímám si i toho, jak je pozice za volantem velmi akceptovatelná a vůbec celé auto působí dost neměcky – ergonomie, kvalita i propracovanost jsou na vysoké úrovni. Je vidět, že evropský vývojový tým automobilky Kia udělal, co mohl.Po jízdách s čtyřválcem po dálnici a ve městě si beru tříválcové Picanto a vyrážím do kopců za město. Pravda, ihned je znát, že těch 69 koní výkonu malého motoru bude mít s naloženým autem dost práce, ale když jedu uvnitř sám jen s fotoaparátem a zteplalou neperlivou vodou, motor stačí – Picanto váží jen 845 kilogramů. Na první tři rychlosti Kia Picanto upaluje slušně a vydává při tom typický tříválcový jadrný zvuk.
Moc mě baví řízení, které je příjemně tuhé a dává dost informací o dění na přední nápravě. Ta má přilnavosti spoustu a auto si toho nechá líbit opravdu hodně. Je potěšitelné, že řídit Picanto je radost, auto dokáže řidiče skutečně bavit. Najít ve Španělsku rozbitou silnici dá docela práci, ale když už vymetete nějaký ten kanál nebo výmol, Picanto se nerozklepe jako ratlík. Díry zvládá s přehledem a nenechá se vyvést z míry.Jízdní dojmy jsou tedy více než dobré. Vlastně se Kia Picanto jeví jako snad nejzábavnější auto segmantu A. Otázkou ale bude, co na to zákazníci. Kia by ale ráda k Picantu přilákala i mladší zákazníky, což u nás bude tak trochu problém – mladí kluci s čerstvým řidičákem sní o vytuněném Golfu na osmnáctkách a ne o malém autu Kia s tříválcem. Ale uvidíme, třeba pomůže bohatá základní výbava včetně čelních, bočních, hlavových a kolenních airbagů a ESP s ABS.Cenu ještě Kia oficiálně nezveřejnila, ale podle posledních informací by se měl základní model vejít pod 200 000 korun a i dobře vybavené auto s čtyřválcem o výkonu 85 koní by se mohlo vejít do 250 000 korun. Dozvíme se to 28. dubna, kdy Kia uvede nové Picanto oficiálně na český trh. Šetřílky možná zklame, že v nabídce není diesel, ale Kia Picanto ho prý nepotřebuje – už tak má velmi nízké emise pod 100 g/km CO2. Můžete si ale koupit tříválec s pohonem na LPG, který nabídne 82 koní výkonu. Později by pak měla dorazit ještě přeplňovaná verze o výkonu přes 100 koní.
Protože jsem s Picantem ještě nejel na naších silnicích, které jsou proslulé svým mizerným povrchem už po celé Evropě, nelze vynést jednoznačný verdikt, ale první dojmy z nového Picanta jsou velmi dobré.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový tříválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 998 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Vpředu | vzpěry MacPherson |
Vzadu | vlečená ramena, zkrutná příčka |
Brzdy vpředu | Kotoučové s vnitřním chlazením, 241 x 18 mm |
Brzdy vzadu | kotoučové, 234 x 10 mm |
Pneumatiky vpředu | 175/50 R15 |
Pneumatiky vzadu | 175/50 R15 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 51 / 69 v 6200 |
Točivý moment (Nm) | 95 v 3500 |
Výkon/hmotnost (k/t) | 81,6 |
0-100 km/h (s) | 14,4 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 153 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,1 |
Objem nádrže (l) | 35 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3595 |
Šířka (mm) | 1595 |
Výška (mm) | 1480 |
Rozvor náprav (mm) | 2385 |
Provozní hmotnost (kg) | 845 |
Celková hmotnost (kg) | 1340 |
Zavazadlový prostor (l) | 200 - 870 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 199 000 Kč (odhad) |