autoweb.cz > Kia > Kia Cee'd > Kia Cee’d 1.4 CVVT
Kia Cee’d 1.4 CVVT
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Nebudu zapírat – byl jsem připraven tenhle modrý Cee’d 1.4 CVVT srdečně nenávidět, přetrpět v něm testovací týden a potom napsat jízlivý článek o smutném životě lidí, kteří si mohli koupit auto, ale místo něj si pořídili odfláknutou kopii poslední corolly. Jak vidíte, my novináři jsme nezaujatí a k testovacím vozům přistupujeme zcela bez předsudků.
Proto jsem jen s krajním znepokojením konstatoval, že příjemné překvapení z vozu Kia Cee’d SW 1.6 CRDi, který jsme měli v redakci o týden dřív, rozhodně nebyla náhoda. Cee’d s faceliftem dospěl, zbavil se několika flagrantních nedostatků a představuje více než důstojnou konkurenci slušnému průměru nižší střední třídy.
Kia Cee’d fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Už původní Cee’d nevypadal moc korejsky a vylepšený model s protáhlou maskou, kterou navrhl německý designér Peter Schreyer, má v obrysech i detailech mnoho z decentní sofistikovanosti evropského automobilového designu. Rozhodně se na něj dívá docela příjemně.
Kia přikročila rovněž k dílčím úpravám interiéru, konkrétně na středové konzole a volantu, a věnovala dodatečnou péči naladění podvozku. Dokonce k tomu přizvala odborníky z firem Lotus a Porsche, jejichž technická oddělení si může „najmout“ kdokoli, kdo na to má. (Mimochodem, věděli jste, že tuningovým firmám musí s nastavením podvozku radit výrobci pneumatik, kteří za tím účelem pořádají speciální semináře, protože kompetentní vývoj podvozků je zcela mimo možnosti i velmi věhlasných tunerů? Ale to sem nepatří…)
Výsledkem je auto s velmi přesvědčivým chováním v každém jízdním režimu, od pražského dláždění po okresky. S lehkým motorem 1,4 l vpředu Cee’d zatáčí jako divý a citelně si pomáhá zadní (víceprvkovou, nikoliv vlečenou) nápravou. Opakovaně jsem se přistihl, že tohle auto proháním způsobem, jakým žádný opravdový majitel nikdy jezdit nebude, a působí mi to ten druh prostého řidičského potěšení, jaký zažijete jenom v dobře nastavených „obyčejných“ autech s relativně slabými motory.
Čímž neříkám, že by čtrnáctistovce chyběla síla. Naopak, čtyřválec s proměnným časováním ventilů sice ztratil 19 koní na hodnotě nejvyššího výkonu, ale získal ve všem ostatním, od reakce na plyn přes kultivovanost až po průběh točivého momentu. Dokonce nepůsobil obtěžujícím dojmem ani na dálnici, což o většině aut segmentu C s motorem 1,4 l bohužel říci nelze. Nebýt kousavé spojky a ne zcela pečlivé kalibrace plynového pedálu, v podstatě bych si vůbec neměl na co stěžovat.
A to vlastně vystihuje celý faceliftovaný Cee’d. V čemkoli, co od auta nižší střední třídy očekávám, pro mě tento model představuje rovnocenného rivala k Opelu Astra nebo Toyotě Auris. Vlastně píšu nesmysly, Cee’d bych snesl doma spíše než kterékoli z těchto aut.
Jako nadšený řidič bych měl teď dodat, že bych si stejně raději koupil Ford Focus. Jenže ten vyjde i se zvýhodněnou výbavou Trend Plus na 414 190 Kč, zatímco náš Cee‘d 1.4 CVVT s druhou nejnižší výbavou Active Plus, která obsahuje všechno potřebné od manuální klimatizace před rádio s USB a podporou MP3 až po aktivní opěrky hlavy, stojí v akci jen 304 980 Kč. A jakkoli se považuji za velkého advokáta fordů, namouduši vám nemohu s čistým svědomím tvrdit, že Focus je o třetinu lepší než Cee’d.
Vy se s tím jistě nějak vypořádáte, ale mě ta záležitost staví do zapeklité situace. Co je to za svět, ve kterém se automobilový novinář nemůže spolehnout ani na své oblíbené předsudky?
Jirka Červenka, iMOTOR
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Kia Cee'd 1.4 CVVT |
---|---|
0-100 km/h (s) | 11,6 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1396 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 66 kW / 90 koní při 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 137 Nm v 5000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 71,3 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 180 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,8 l/100 km (kombinace) |
Objem nádrže (l) | 53 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4260 |
Šířka (mm) | 1790 |
Výška (mm) | 1480 |
Rozvor náprav (mm) | 2650 |
Provozní hmotnost (kg) | 1263 |
Celková hmotnost (kg) | 1710 |
Zavazadlový prostor (l) | 340 - 1300 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | od 329 980 Kč (ceníková cena) |
Cena testovaného vozu | 304 980 Kč (akční model) |