autoweb.cz > Opel > Opel Frontera > Kamiq se musí mít na pozoru. Němci přivezli nové SUV a oprášili legendární jméno
Kamiq se musí mít na pozoru. Němci přivezli nové SUV a oprášili legendární jméno
Pamatujete na Opel Frontera? V devadesátkách to byl i u nás celkem populární offroad. Opel nyní tohle jméno oprášil a použil na novém kompaktním SUV. Frontera se představila nedávno v tureckém Istanbulu a nyní také, i když zatím jenom staticky, i v Praze.
Nové SUV cílí na rodiny a aktivní osoby. Vyniká nadprůměrně prostorným a flexibilním interiérem. V porovnání s konkurencí se Frontera svými vnějšími i vnitřními rozměry staví na samý vrchol segmentu.
V hierarchii značky patří nová Frontera nahrazující model Crossland do středu nabídky mezi Mokku a Grandland.
Nové logo
Jako první sériový model německé automobilky nese nová Frontera ve středu čelní masky Opel Vizor nové logo. Výrazné podběhy, prahy a originální design C sloupku karoserie podtrhují robustní charakter vozu.
A moderní stylistické trendy se propsaly i v interiéru. Kokpitu vévodí nově navržený volant a dvojice 10“ širokoúhlých displejů. Mezi praktické funkce patří mimo jiné inovativní dokovací stanice pro mobilní telefony.
Zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání 460 litrů prostoru, po sklopení zadních sedadel potom až 1 600 litrů. Frontera se bude nabízet jak v pěti-, tak sedmimístném provedení.
Pokud rádi kempujete, můžete si objednat střešní ližiny a střešní stan s žebříkem speciálně navrženým pro novou Fronteru. Střecha má nosnost 240 kilogramů.
Komfort především
Pohodlí cestujících je nejvyšší prioritou. Řidič a spolujezdec mohou na přání získat nová patentovaná sedadla Intelli-Seat se speciálně tvarovaným čalouněním, které snižuje tlak na kostrč.
Fronteru bude možné objednávat buď jako mild-hybrid se 48voltovou technologií, nebo s plně elektrickým pohonem.
Základní verzi Frontera Hybrid pohání benzinovým motor 1.2 Turbo s výkonem 100, nebo 136 koní. Spalovací motor pracuje v kombinaci s elektromotorem o výkonu 28 koní a elektrifikovanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Bateriová Frontera Electric s akumulátorem o kapacitě 44 kWh ujede na jedno nabití 306 km, v příštím roce potom přijde varianta s totožnou kapacitou, ale vylepšeným softwarem, díky němuž nabídne dojezd až 400 km.
Stejně jako výběr motorizací jsou jednoduché i výbavové stupně, které jsou na výběr pouze dva: Frontera a Frontera GS. Základní verze slibuje velmi bohatou výbavu, verze GS potom dostane navíc třeba infotainment s 10“ barevným dotykovým displejem a navigací či zadní parkovací kameru.
Další testy kompaktních SUV
Něco málo napoví srovnání s Německem: v pětisedadlovém provedení s velmi kvalitní výbavou a s hybridním pohonem bude začínat na ceně kolem 24 000 eur. Plně elektrická verze Frontera Electric pak bude stát zhruba 29 000 eur.