Kamera do auta: Vyzkoušeli jsme Eltrinex LS400W

Kamera do auta jako důkazní materiál? Ale jistě... Nehody jsou, bohužel, nedílnou součástí automobilové opravy a silničního provozu a videozáznam mluví (obvykle) jasně.

Kamery do auta jsou různé…. Tím chceme říct, že nabídka na trhu je široká a stojí za to zkoušet a testovat a nekupovat jen podle ceny. Tak jako jsme to udělali my… Co říkají data a oficiální texty? Že se kamera, kterou jsme dostali na test, jmenuje Eltrinex LS400W a přichází s revolučním přísavným držákem, kombinujícím magnetický úchyt s napájením. Nabízí vysoce kvalitní záznam videa v rozlišení 1920 x 1080 s technologií WDR, a tak umožňuje výbornou rozpoznatelnost značek i osob pro nesporné posouzení dopravní situace.

Kamera stojí 4350 Kč a my jsme ji v redakci nedali z ruky, vlastně jsme si ji vzájemně půjčovali a zkoušeli, shodou okolností také v různých podmínkách a situacích. Od totální průtrže mračen, kdy nebylo vidět na pár metrů, až po debatu s policejní hlídkou. Naše poznatky, dojmy a hodnocení?


Možná bych měl k testované kameře dostat speciální návod anebo školení, ale sžití s Eltrinexem LS400W nebylo zpočátku tak snadné, jak jsem si to původně namaloval. Měl jsem za to, že ji stačí vybalit, připojit, přicucnout a tím pro mě práce končí, to by ale asi bylo až příliš prosté. Nejdříve mě zlobila přísavka, která nebyla s to se udržet na skle, i když jsem jej nejdříve poctivě vyčistil, možná to byl ale opravdu pouze můj problém, protože kolegové obdobné potíže již nehlásili.

Co mi uživatelsky rovněž nevyhovovalo, byla poměrně slabá výdrž baterie po odpojení kamery ze zásuvky automobilu. Já chápu, že jde o přístroj určený primárně pro pořizování záznamu za jízdy, nicméně počítejte s tím, že vám při případné snaze natočit kupříkladu počínání policie při běžné kontrole akumulátor vydržet nemusí, což byl přesně i můj případ. 

Tímto výčet chyb zařízení mým pohledem asi končí. Co skutečně oceňuji, je magnetický spoj mezi držákem a samotnou kamerou, nahrazující klasickou mechanickou západku či šroubení, které se časem může vyviklat, v horším případě pak prasknout. Také samotný záznam je jedním slovem vynikající. Kamerka je schopna točit v rozlišení až 1920 x 1080 pixelů a větší potíže ji nečiní ani zhoršené světelné podmínky.

Kamera Eltrinex LS400W rozhodně nepatří k těm levnějším, mám ale za to, že svou cenu dokáže zčásti ospravedlnit kvalitou obrazu, chytře vyřešeným systémem upínání k držáku, respektive českým menu. Co by mohlo případné zájemce od nákupu odradit, je ona nutnost neustálého napájení, a pokud máte ve zvyku zanášet své trasy do map, asi se vám nebude líbit ani absence GPS.

Miro Mihálik

Pozn. redakce – přepněte prosím při přehrávání videí kvalitu záznamu na nejvyšší úroveň, právě tak budete moct ocenit vysoké rozlišení a kvalitu záznamu, které uvádíme jako jeden z hlavních benefitů přístroje.

Představení kamery

Záznam v noci

Nemám rád technické vymoženosti… Ehm, ne, to bych začal hned od první věty nesprávnou formulací. Chci říct, že nejsem ten typ, co u každého nového zařízení vydrží trávit hodiny a hodiny listováním v menu, hledáním a sondováním všech funkcí – pokud mám v ruce kameru do auta, která má sloužit jako tzv. černá skříňka tak to, co očekávám je, že vezmu kameru, přidělám na přední sklo a vyrazím. Nic víc. A Eltrinex LS400W na mne takto od první chvíle působil. Návod jsem nevzal do ruky, což nedělám ani u montáže nábytku.

Ano, zajímá mne rozlišení a je mi jasné, že díky 1920 x 1080 bude záznam opravdu použitelný jako důkazní materiál – mám v živé paměti, jak jeden bývalý kolega natočil na jakousi kameru nehodu, která se stala před jeho autem, ale ne videu bylo vidět v zásadě cokoli, co fantazie diváka nabídla – v rozmazaných skvrnách by jeden jen těžko identifikovat vínovou Škodu Favorit narážející do Renaultu Megane. To u Eltrinexu LS400W nehrozí, kvalita výsledného záznamu je skutečně vynikající.

Vím, že někomu z kolegů nedržela kamera na předním skle, já mám zcela opačnou zkušenost, nemohl jsem jí spíše sundat, jak pevně držela. Příslušenství, kabely a tak dále, všechno, co jsem potřeboval, bylo po ruce, líbil se mi systém, kterým jsem mohl kameru snímat a zase snadno upevňovat do držáku na přísavce.

Negativní dojmy? Dojem, jeden. Kameru jsem testoval jako poslední, a během jízdy se zcela zaplnila paměťová karta – nevím, jak velká a netuším, kolik toho kolegové nahráli. Každopádně bych uvítal možnost nějak rychle prolistovat nahrávky a ty nejstarší promazat. Abych byl upřímný možná tam takový funkce je, ale já ji nenašel. A ehm, ani jsem ji nehledal, jak jsem řekl na začátku, jsem uživatel bez potřeby bádat. Na druhou stranu vím, že Eltrinex LS400W nabízí funkci cyklického nahrávání, takže tím vlastně problém s plnou kartou odpadá.

Abych své dojmy shrnul a uzavřel, tak prohlásím, že kamera se mi líbila tím, jak jednoduše šla ovládat, bez zbytečných nároků na nějakou technickou vyspělost uživatele, a velmi jsem ocenil kvalitu záznamu. Koupil bych si jí? Nestudoval jsem nabídku konkurence – zkušenosti mám zatím jen s několika kamerami, které byly asi o polovinu levnější, ale také o polovinu horší, takže zařízení za dva tisíce už u mne nebudí důvěru. A naopak nepotřebuji GPS a různé další vychytávky, nechtěl bych si u „černé skříňky“ za ne zbytečně připlácet. Ano, já bych s Eltrinexem LS400W uměl jezdit a fungovat.

Filip Rakovan

Pozn. redakce – přepněte prosím při přehrávání videí kvalitu záznamu na nejvyšší úroveň, právě tak budete moct ocenit vysoké rozlišení a kvalitu záznamu, které uvádíme jako jeden z hlavních benefitů přístroje.

Záznam ve dne

Na kameře mě nejvíce potěšila pohotovost, s jakou ji lze uvést do provozu. Zařízení se ihned po zapojení do zapalovače zapne a začne nahrávat, takže se nemusíte obávat, že vám nějaký záběr z cesty unikne a nemusíte se starat o to, zda je v provozu. Častým problémem u podobných zařízení bývá nedostatečně dlouhý napájecí kabel, který poté překáží na palubní desce. V balení kamery Eltrinex LS400W však naleznete velmi dlouhý kabel, který si vždy uzpůsobíte tak, aby příliš nepřekážel.

Na druhou stranu mi jisté potíže činila logika ovládacích tlačítek zejména v souvislosti s pohybem v menu přístroje. Rozvržení tlačítek, kterými se v nastavení listuje, není příliš ergonomické, jakékoliv přenastavení tak trvá delší dobu. Dobrá je však možnost kontroly nastavení ve stavovém řádku na displeji, který je svojí úhlopříčkou 2,7″ dostatečně velký a přehledný.

Hugo Kottás

Technická data

Rozlišení videa

1920×1080 @ 30 fps; 1280×720 @ 30 fps; 1280×720 @ 60 fps; 848×480 @ 30 fps; 640×480 @ 30 fps

Rozlišení fotografií

2048×1536; 2592×1944; 3264×2448; 3648×2736; 4032×3024

Úhel záběru140°
DisplejTFT LCD 2,7″
PaměťMicroSDHC (max. 32 GB)
RozhraníUSB 2.0; HDMI; AV
BaterieLi-ion3,7 V 500 mAh
Hmotnost99 g

zdroj: Eltrinex.cz

29.7.2014 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist