autoweb.cz > Hyundai > Kam zmizeli zákazníci značky Pontiac?
Kam zmizeli zákazníci značky Pontiac?
Jak asi víte, koncern General Motors v rámci „pobankrotové“ restrukturalizace ukončil závěrem roku 2010 činnost značky Pontiac. Fanoušci to určitě těžce nesou, vždyť v minulosti se objevily legendy jako třeba Pontiac GTO. Ale život jde dál, a stejně tak dřívější zákazníci značky Pontiac musí něčím jezdit. Ale čím? To zjišťovala společnost RL Polk & Co.
Celkem 57 641 dřívějších zákazníků značky Pontiac si v roce 2010 koupilo nová auta. A hned 53,3 % zůstalo u koncernu GM, kdy 33,5 % zvolilo značku Chevrolet, 11,7 % koupilo GMC, 6,7 % zvolilo Buick a 1,5 % se rozhodlo vyzkoušet Cadillac.Konkurence v podobě Fordu pak přilákala 10,5 % zákazníků a Dodge 3,2 %. Značky Chrysler a Jeep dokázaly oslovit jen 1,7 % dřívějších majitelů vozů Pontiac. Zajímavé ale je, že hned 31 % dřívějších zákazníků raději zvolilo vůz z dovozu (ať už z Evropy nebo Asie). Nejvíce si připsaly značky Toyota a Honda, které přilákaly přes 7,5 % zákazníků, špatně si nevedly ani značky Nissan a Hyundai.
Ukázalo se, že zákazníci zůstali u velkosériových dobře zavedených výrobců a více než polovina důvěřuje dále koncernu GM. Překvapuje ale jakási „ztráta důvěry“ v domácí výrobce, když skoro třetina lidí volila neamerické značky. Kupující se také prý soustředili na cenu, provozní náklady, servisní síť a v úvahu brali i statistiky spolehlivosti a bezpečnosti.
autoweb.cz