Jensen Interceptor je na cestě

Shooting brake ze 60. let, spojující britskou eleganci s americkou silou, se vrátí v roce 2014. Vývoj už začal, pracují na něm u CPP - majitele Bowleru a Spykeru.

Velká Británie bude možná brzy mít dalšího velkého výrobce aut, jen tentokrát ne zásluhou Britů samotných. Možná jste už slyšeli o společnosti Coventry Prototype Panels (CPP Global Holdings). Je v ní zapleten Rus Vladimir Antonov (ten, který se už měsíce hlásí o Saab) a v posledních letech pohltila celou řadu menších britských značek. Nyní navíc chystá výrobu malé série GT Jensen Interceptor, přestože v tomto případě zpracovává projekt pro držitele práv na ochranné známky společnosti Jensen Motors, která v roce 1976 zkrachovala.

Nejprve k Inteceptoru. Nejspíš už jste o něm slyšeli – první verze britského GT s osmiválcem Chrysler se začala prodávat v roce 1966. Vůz byl slavný nejen díky karoséri od Vignale, spojoval tradiční britský přístup ke sportovním autům s neředěnou americkou silou, nejsilnější verze měly 7,2 litru objemu a 390 koní. Právě to byl samozřejmě jeden z důvodů, proč Jensen krátce po prvním ropném šoku (1973) zkrachoval.Následovalo mnoho více i méně úspěšných pokusů o oživení velké tradice, ale nyní v době která přeje retru, jsou okolnosti mimořdně příznivé. Healey Sports Cars Switzerland, zatím poslední vlastník práv na užívání značky Jensen, proto chystá další, tentokrát pečlivě pojatý remake. Na vývoj a výrobu Interceptoru si Švýcaři najali CPP.

Vůz, který opět dostane čtyři plnohodnotná sedadla a karoserii hatchback s trojicí dvěří, bude nejspíš o poznání exkluzivnější a dražší než původní Inteceptor. Pouštět se do odhadů ceny by bylo naprosté šílenství, nicméně Ferrari FF – v podstatě přímý soupeř nového auta – stojí něco přes šest milionů. Jensen Interceptor nebude mít pohon všech kol, ale dostane ručně vyráběnou celohliníkovou karoserii, CPP slibuje také dokonale moderní techniku a všichni by byli překvapeni, kdyby se pod kapotou objevil jiný než obrovský motor.Společnost Coventry Prototype Panels, dnes CPP Global Holdings, začala expandovat teprve nedávno. Její akvizice financuje právě Antonov. CPP ovládla v lednu letošního roku Bowler, stále pracuje na převodu výroby vozů Spyker od holandského Swedish Automobile (majitel Saabu; o prodeji značky Spyker se sice mluví už dlouho jako o hotové věci, ale zatím neproběhl) a těsně spolupracuje s karosárnou Zagato.

Firma před měsícem oznámila, že stěhuje své operace do bývalé továrny JaguaruBrowns Lane v Coventry. CPP, žijící dosud především z poradenství, tak významně rozšíří své výrobní kapacity. Kromě vozů Bowler (Nemesis a další) tu bude vyrábět například elektrický sportovní vůz Lightning GT a samozřejmě Jensen Interceptor.

autoweb.cz

21.9.2011 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist