autoweb.cz > Jeep v Paříži: Grand Cherokee a nové motory
Jeep v Paříži: Grand Cherokee a nové motory
Největší změny pod kapotami jeepů si vynutila nová norma Euro 5, ale americká SUV a off-roady potkala celá řada dalších úprav. Cherokee má za sebou malý facelit a Wrangler udělal další krok na cestě do jednadvacátého století. Dostal stop-start a řadu dalších úprav, které snížily jeho spotřebu o třináct procent.
Začněme Wranglerem. Zmínka o systému stop-start pod jeho kapotou působí jako dobrý vtip – asi jako by měl stop-start ve svém autě Fred Flintstone. Nicméně doba ekologická dostihla i Wrangler a my v tomto případě nemáme důvod nadávat. Chcípat na semaforech budou zatím jen verze s manuální převodovkou, ale automatům klesne spoteba rovněž. Převodovka s hydrodynamickým měničem je totiž nová a místo tradičních čtyř dostala celých pět rychlostí.Třináctiprocentní redukci spotřeby má ovšem na svědomí především nový motor. Naftový čtyřválec o objemu 2,8 litru vládne přesně dvěma stovkami koní a kromě Wrangleru bude pohánět také modely Grand Cherokee a Cherokee. Ve všech modelech nabídne motor buď 410 newtonmetrů, pokud si pořídíte verzi s manuálem, nebo 460 newtonmetrů připojen k automatické převodovce.Grand Cherokee si v Paříži odbývá svou evropskou premiéru, novinkou tedy v tomto případě není ani tak diesel s razítkem Euro 5, jako spíš celé auto. Menší Cherokee má už něco za sebou a tomu odpovídá i rozsah změn. Dostal nový multimediální systém, větší výběr barev a u Jeepu si pohráli také s čalouněním interiéru. S dieselem 2.8 CRD je o třináct procent úspornější než doposud.
Nejmenší modely v nabídce, Patriot a Compass, musí předpisům odpovídat také, ke změnám proto došlo rovněž pod jejich kapotami. Starý dvoulitr tu nahrazuje čtyřválec o objemu 2,2 litru. Má 163 koní a 320 newtonmetrů. Obě auta s ním budou výrazně rychlejší než dosud. Další změny u Jeepu nepokládali za nutné, oba malé vozy prošly faceliftem v roce 2008.
autoweb.cz