autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Jeep Hurricane
Jeep Hurricane
Nejen že vypadá opravdu k světu a ve většině publika vzbuzuje dobrodružné představy, jak se na solidně zpracovaný koncept sluší a patří, ale v tomto případě opravdu funguje a v kategorii vrcholných off-roadů, v současnosti ovládané Hummerem H1, se díky řadě nových řešení dostává na pomyslné první místo, i když je to stále jen koncept.
Výroba Hurricanu v té podobě, v jaké ho vidíte, je prozatím vyloučená, ale není pochyb o tom, že některé nové prvky se časem dostanou do sériových aut. Řadu z nich si Jeep během vývoje totiž nechal patentovat.
Na fotkách vypadá Hurricane díky agresivně nastaveným proporcím jako obří auto, ale s výškou 173 cm, šířkou 203 cm a délkou 386 cm je jeho karbonová karosérie tak kompaktní, jak jen to je možné.
Vedle hravých tvarů na vás právem udělá největší dojem způsob vytáčení předních a zadních kol. Možná jste už někdy slyšeli o aktivním zatáčení zadních kol, kterému se na počátku 90. let celkem fandilo (hlavně v Japonsku), ale tohle je úplně něco jiného. Tady nejde o milimetry, ale o desítky centimetrů, díky kterým má Hurricane nulový poloměr otáčení a v praxi může udělat otočku na místě, stejně jako pásové vozidlo. V některých situacích může jet dokonce bokem, i když ne ve zcela příčném směru.
Tato schopnost je mimo jiné daná i tím, že nemá jen jeden motor, nýbrž dva, a to rovnou dva osmiválce Hemi 5,7 l se společným výkonem 670 koní a točivým momentem 1006 Nm. Středová převodovka posílá výkon z jednoho motoru na kola na levé straně a z druhého motoru na kola na pravé straně a v kombinaci s natáčením všech kol tak Hurricanu dává všechny předpoklady k opravdu fenomenálním vlastnostem.
redakce autoweb.cz