Jaký nejdražší veterán se prodává v Česku? Historická Alfa Romeo s unikátní konstrukcí motoru

Otevřeli jsme naší oblíbenou veteránskou inzerci a našli jsme za nás to nejlepší, co nyní můžete mít. Nejdražším historickým autem v Česku je slavná Alfa Romeo ze začátku třicátých let, která se pyšní kompresorem přeplňovaným šestiválcem s vychytávkou, jež vlastně byla podvodem.
e8-alfa-romeo-6c-1-1930-1100x618.jpgCelá galerie 12 Zdroj: Ráj veteránů

Klasické automobily se v posledních letech těší obrovskému zájmu. Sběratelé i investoři už pravidelně nakupují historické vozy se zajímavou minulostí, protože postupem času rostou na ceně a nepřetržitě přitahují pozornost benzinových nadšenců i potenciálních kupců, kteří nemají hluboko do kapsy. To nás inspirovalo, abychom nahlédli do českých inzercí a našli aktuálně vůbec nejdražší veterán v nabídce.

Navštívili jsme náš oblíbený inzertní server Ráj veteránů, vyfiltrovali si vůbec nejdražší nabídky a našli odpověď. Nejdražším historickým autem v Česku je v dnešních dnech italská Alfa Romeo z třicátých let.

Testa Fissa, aneb pevná hlava

Celým jménem se jmenuje Alfa Romeo 6C 1750 Grand Sport Testa Fissa a byla výkonnější evolucí úspěšného modelu 6C 1750 Grand Sport. Se silnějším s kompresorem Roots přeplňovaným kapalinou chlazeným řadovým šestiválcem DOHC o zdvihovém objemu 1752 centimetrů krychlových vyvinula maximální výkon přesahující původní hodnotu 102 koní, ale dnešní informace už bohužel neuvádějí přesnou hodnotu.

Pojmenování „Testa Fissa“ v italštině znamená „pevná hlava“ a odkazuje na neodnímatelnou hlavu válců. V roce 1931 nová pravidla pro soutěž Irish Tourist Trophy vyžadovala, že hlava motoru musí být odnímatelná, ale italští konstruktéři pod vedením Vittoria Jano vymysleli řešení s neodnímatelnou hlavou válců. Vybavili ji slepými šrouby, s nimiž se dalo volně otáčet, a kontrolní inspektoři na nic nepřišli. Italským inženýrům to nepochybně umožnilo upravit motor tak, aby z něj vydolovali ještě vyšší výkon a získali tak konkurenční výhodu.

Šestiválcová Alfa Romeo 6C 1750 Grand Sport byla ve všech variantách úspěšným závodním vozem. Vyráběla se v letech 1929 až 1933 a celkem vznikla v počtu 257 kusů. Dnes už historický závodní vůz byl tehdy natolik úspěšný, že když jich do závodu Mille Miglia 1929 odstartovalo celkem 26, do cíle nedojel pouze jeden jediný.

Stojí přes 80 milionů

Prodávaný kousek se sice nenachází v Česku, ale švýcarský majitel jej pomocí prostředníků nabízí i u nás. V minulosti prošel pečlivou zdokumentovanou renovací a pravidelně se ukazuje na veteránských srazech i soutěžích. Budoucí majitel tak rozhodně nekupuje „zatuhlý“ vůz, který bude složitě rozhýbávat.

A s jakou cenou se u nás vzácná historická Alfa Romeo 6C 1750 Grand Sport Testa Fissa prodává? V českých inzerátech ji najdete za přibližně 84 milionů korun. Rozhodně tedy není dostupnou Alfou Romeo pro všechny nadšence značky, ale prodejce uvádí, že pro konečného kupce zajistí i dopravu do našich končin, takže o něj bude kompletně postaráno.

4.6.2024 7:21| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist