autoweb.cz > Lamborghini > Jaké bude Lamborghini LP700-4?
Jaké bude Lamborghini LP700-4?
Ze Sant´Agaty unikl dokument s instrukcemi pro dealery Lamborghini. Týká se chystaného nástupce Murciélaga, modelu nazývaného interně LP700-4. Média o autě píší jako o Aventadoru, ale zpráva Lamborghini toto slovo nezmiňuje ani jednou. Jsou v ní nicméně jiné užitečné věci: dvanáctiválcový supersport váží 1575 kiligramů, na stovku zrychlí za 2,9 sekundy a pojede 350 km/h.
O použité technice se Lamborghini rozpovídalo oficiálně už před několika týdny. Nový vidlicový dvanáctiválec má přesně 6498 centimetrů krychlových a 48 ventilů. Přes novou sedmistupňovou převodovku a spojku Haldex posílá na všechna kola výkon rovných sedm set koní. Dosahuje jich v 8250 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu, 690 newtonmetrů, pak leží v 5500 otáčkách.To jsme věděli, zpráva bohužel prozrazuje i pár méně atraktivních charakteristik. Tuleni nebudou mít radost ze spotřeby 17,2 litru na sto kilometrů jízdy. 398 gramů oxidu uhličitého, které LP700-4 vypustí každý kilometr jízdy, jim také hlavy nezchladí.
Asociální přístup však umožnil technikům Lamborghini dostat z auta i poslední zbytky potenciálu. Těžký stroj zrychlí na stovku za 2,9 sekundy, daleko rychleji než kterýkoli z přímých konkurentů. LP700-4 přitom není lehké – udávaných 1575 kilogramů je v suché váze. Pohotovostní hmotnost vysoko překoná 1600 kg. To je o mnoho méně než u Murciélaga, jenže třeba zondy mají kolem třinácti set.Lamborghini poslalo prodejcům také informace o základní a příplatkové výbavě. Kožený interiér doplní v každém případě věci jako navigace nebo audiosystém Bose, za multifunkční volant nebo elektricky nastavitelná sedadla si však řidiči připlatí. Možnosti individualizace nekončí v interiéru, zákazníci dostanou na výběr z několika barev brzdových třmenů nebo pružin a budou moci objednat průhledný kryt motoru.
autoweb.cz