Jaká bude nová sportovní Toyota, kterou vyvíjí Subaru?

Ze Subaru unikly podrobnější informace o připravovaném sportovním autě.

Pamatujete si na legendární Toyotu AE86? Drift King Keiichi Tsutchiya jí považuje za jedno z nejlepších aut vůbec a stále s ním jezdí, jen tak pro radost. A to o něčem vypovídá. Podle mnohých to bylo poslední opravdu sportovní malé auto od Toyoty, než nastoupila vlna „ekologických“ a nezáživných krabic pro důchodce, které už se zábavou za volantem neměly nic společného.

Nyní se však blýská na lepší časy. Toyota totiž zadala úkol Subaru (Toyota vlastní 16% podíl společnosti Fuji Heavy Industries, kam Subaru patří), aby pomohlo s vývojem malého sportovního auta se základní cenovkou okolo 25 000 eur (625 000 korun).

Subaru je zodpovědné za vývoj platformy, podvozku a motoru a také za finální nastavení. Toyota zase zodpovídá za design exteriéru a interiéru a také za finanční stránku věci. Náklady prý ale nejsou to nejdůležitější, Toyota chce nabídnout opravdové sportovní auto i za cenu nižších zisků. Subaru nesleduje zisky, jeho cílem je představit úsporný model, který pomůže značce splnit přísné limity EU. Základní motorizace by prý mohla vypustit pouze 120 g/km CO2.

Poslední zprávy potvrzují, že automobil bude malé kupé s dvojicí dveří, dvoulitrovým motorem boxer (časem se ukáže i menší úsporná jednotka) a pohonem pouze zadních kol. Toyota a Subaru tak staví soupeře jak pro Mazdu MX-5, tak také pro připravovaný Renault Alpine, který by měl dorazit do roku 2012.

Nejsilnější verze, které s nejvyšší pravděpodobností ponesou znáček obou participujících výrobců, by měly mít výkon až 200 koní, což by v kombinaci se samosvorným diferenciálem zavánělo plnohodnotnou náhradou za Toyotu AE86. Ostatní verze budou disponovat slabšími motory s výkony od 90 do 150 koní a „pouze“ obyčejným otevřeným diferenciálem.

Bohužel nebylo potvrzeno, zda Toyota nebo Subaru počítají s exportem na evropský trh. Subaru by však svou verzi s levostranným řízením nabídnout mohlo, narozdíl od Toyoty, která svůj sportovní model nabídne pravděpodobně jen ve Velké Británii. Subaru má totiž v Evropě celkem silnou základnu ortodoxních fanoušků a podobný model by ji jistě pomohl rozšířit. Toyota naproti tomu podobnou zákaznickou skupinou nedisponuje a proto bude svou pozici na trhu hledat velmi těžko.

autoweb.cz

21.10.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist