Jak zprznit dvě Ferrari najednou? Postavte z F430 repliku supersportu Enzo

Majitel mluví o „milionovém vzhledu“, ale skutečně byste si koupili padělek s vyvolávací cenou 400 tisíc dolarů, v přepočtu téměř devět milionů korun?

Letos v létě se v dražbě RM Auctions podařilo prodat černé Enzo z roku 2003 za 1,925 milionu dolarů, tedy cirka 43 milionů Kč. Červené Ferrari na obrázcích je poněkud levnější, jeho vyvolávací cena je „jen“ zhruba devět milionů korun, má to ale jeden poměrně zásadní problém – i když vzdáleně vypadá jako Enzo, tenhle mechanický transvestita začal svou pouť jako F430.

Už jsme to naznačili v titulku, díváte se na repliku, a jak můžete posoudit i sami, ne zrovna věrohodnou. Pár lidí by tento vůz nepochybně zmátl a část z nich by možná i uvěřila, že je to originál, nicméně pokud se zaměříte na detaily, dojde vám, že tady něco nesedí. Kupříkladu střecha je příliš vysoko vůči zbytku karoserie, jiné jsou též křivky blatníků a celé auto je zjevně kratší.

Navzdory těmto nedostatků je více než pravděpodobné, že levná tato přestavba asi nebyla. V případě, že můžeme věřit popisu na stránce e-Bay, byla celá nová karoserie vyrobena z karbonu a aby seděla na původním modelu, použil autor nebo autoři hliníkový rám.

Pohonná jednotka je původní, zadní kola tedy roztáčí atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru a maximálním výkonu 490 koňských sil při 8500 otáčkách za minutu. Jen pro pořádek připomínáme, že skutečné Enzo mělo před zadní nápravou uložený šestilitrový dvanáctiválec s nejvyšším výkonem 660 koní.

Majitel odkudsi z Izraele tvrdí, že auto má najeto necelých 6500 kilometrů a bez sebemenších problémů bylo servisováno u autorizovaného prodejce Ferrari, a to znamená, že jeho historie by měla být dohledatelná. Otázkou ovšem je, kdo si koupí jednoho bastarda v ceně čtyř ojetých ale čistokrevných F430. Docela rádi bychom jej poznali.

zdroj: e-Bay přes Carscoops

28.11.2014 9:13| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist