autoweb.cz > Škoda > Jak se testuje odolnost nové generace Škodovek? No přeci za polárním kruhem.
Jak se testuje odolnost nové generace Škodovek? No přeci za polárním kruhem.
Testování nových modelů automobilek neprobíhá vždy jen na silnicích v těch nejlepších podmínkách. Logicky. Musí se zjistit, zdali auto vydrží jak hardwarově, tak softwarově drsnější podmínky, různé teplotní stupně i styl řízení. Proto se nový Kodiaq a Superb vydaly daleko na sever.
Testuje se všechno
Pro Škodovku nic nového. „Intenzivní testovací jízdy v extrémně chladných podmínkách jsou součástí standardního programu vývoje nových vozidel a Škoda Auto pravidelně provádí takové testy za polárním kruhem,“ připomíná Pavel Jína, tiskový mluvčí značky. Čtvrtá generace modelu Škoda Superb a druhá generace SUV Kodiaq nyní prokázaly, že si poradí s každou zimní výzvou. Pod drobnohledem byly všechny části testovaných vozů: podvozek, karoserie, motor, topení i kompletní elektronika.
Vše musí jít otvírat i v třeskutých mrazech
Pro posouzení vlastností vozu při jízdě v zimě se zkoumá vliv sněhu na karoserii i možné vnikání sněhu do motorového prostoru a do sání vzduchu. Všechny mechanické funkce vozu a elektronika musí bezchybně fungovat i při teplotách minus 25 stupňů Celsia. Motor by měl bez problémů startovat i při teplotách blížících se minus 30 stupňům. Všechny dveře, kapota a páté dveře, stejně jako víko palivové nádrže musí být možné otevřít i za takto nepříznivých podmínek.
Zkoumá se podvozek, ale také stěrače
Při jízdě v reálném provozu se pak hodnotí řada aspektů chování auta. Jak se vypořádá s rozbředlým sněhem na silnici nebo co se stane s předními nárazníky, když řidič narazí do sněhové překážky. Jízda přes velké kusy ledu zase prověří odolnost zavěšení a podvozku jako celku. Testovací jezdci mají za úkol zjistit, jak se auta chovají na zledovatělých a zasněžených vozovkách a jak dobře fungují asistenční systémy. Součástí zkoušek je také hodnocení jízdní dynamiky, účinnosti pohonu všech kol i funkčnosti a jízdního komfortu zavěšení. Kontroluje se, zda převodovka řadí bezchybně nebo zda správně fungují stěrače a ostřikovače. Testování probíhá v řádů desítek tisíc kilometrů na jedno auto, nic se nesmí podcenit.
Jak jezdí Škoda Kodiaq GT?
Je podstatný i interiér
Testovací program se zabývá také mnoha funkcemi interiéru. Jde o to, jak auto topí při extrémně nízkých venkovních teplotách a také jakým způsobem topí, tedy jestli úroveň tepelného komfortu je dostačující. Možná to bude znít vtipně, ale testovací jezdci se zaměřují i na to, zda se okna mlží a jak rychle je lze odmrazit. A důležitá je i odezva displeje infotainmentu, když teplota v interiéru vozidla klesne pod bod mrazu.
A jak vidno, nový Superb a druhá generace modelu Kodiaq všechny testy zvládli na jedničku a představí se ve své světomé premiéře budou na podzim letošního roku.