autoweb.cz > Ford > Jak bude vypadat nový Ford Fusion?
Jak bude vypadat nový Ford Fusion?
Ford of Europe testuje Fiestu s vyšším podvozkem. Vyfocená auta mají také větší rozchod kol. Oficiální komentář prozatím nečekejte, ale Fordu citelně chybí zastoupení mezi MPV segmentu B. Testovací prototypy používají karoserie standardní Fiesty, nemůžeme tedy s jistotou říci, do které třídy přesně automobilka míří.
Zvýšený postoj napovídá příslušnost do kategorie SUV, potažmo crossoverů. Jenže vyšší karoserie prototypu může být jen provizorním řešením, vynuceným širšími nápravami. Kola auta totiž výrazně vyčnívají z blatníků. Produkční model možná poveze břicho stejně blízko u země jako obyčejné fiesty.Ať už zvýšený nebo ne, bude sériový stroj uvnitř větší než základní verze. Ford potřebuje tak či onak navázat na současný Fusion. Ten na podvozku Fiesty kombinuje některé vizuální kvality MPV i SUV, a přitom zůstává v podstatě klasickým supermini po stránce praktické i rozměrové. Na většině trhů Fusion prodejní rekordy netrhá, jenže třeba v České Republice byl několikrát nejprodávanějším dovozovým autem. To znamená první pozici hned za škodovkami.
Ford Fiesta fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Ford tedy stojí před problémem. Musí nabídnout důstojné pokračování tam, kde si Fusion získal zákazníky na svou stranu, a zároveň změnit recepturu tak, aby výsledek zabodoval také na západoevropských trzích. Samozřejmě oboje v jednom. Kříženec SUV s klasickým jednoprostorovým MPV by mohl zabrat. Jak si u Fordu představují design auta pro aktivní rodinu, ukázal vloni v Ženevě koncept Iosis Max.Pod kapotou auta se objeví celá řada motorů známých z Fiesty. Hmotnost půjde nahoru ve srovnání s dárcovským modelem i předchůdcem v podobě Fusionu. Nepočítejte proto s nejslabším čtyřválcem 1.25, ale ostatní jednotky kila navíc zvládnou. Ford má v rukávu ještě dvouspojkovou převodovku Powershift, která v nové Fiestě právě bere útokem Severní Ameriku.
O jméně pro nový model můžeme jen spekulovat, ale nabízí se označení B-Max. Výrobu pravděpodobně zajistí továrna v rumunském městě Craiova (Krajova), kde se vyráběl známý Oltcit. Od roku 2006 patří závod Fordu, který odsud vyváží malý Transit Connect. Kapacita zdejších linek by měla do konce roku 2011 vzrůst na 250 tisíc aut ročně, automobilka získala na rozvoj od Evropské investiční banky úvěr ve výši téměř dvanácti miliard korun.
autoweb.cz