autoweb.cz > Jaguar > Jaguar XJR – nejostřejší limuzína na světě?
Jaguar XJR – nejostřejší limuzína na světě?
Možná někdo bude tvrdit, že se označení „sportovní“ ke skoro dvoutunové limuzíně vůbec nehodí. Že to má být především pohodlné auto a podobné řeči… No, když jsme jezdili Jaguarem XJ Supersport, měli jsme k celkové kultivovanosti určité výhrady, jenže pak jsem se s ním svezl na Nürburgringu a musím říct, že pokud bych si měl koupit luxusní auto, se kterým bych jel jednou v životě na okruh, byl by to právě Jaguar XJ Supersport.
A nový model, stručně pojmenovaný jako Jaguar XJR, jde ještě dál. Vpředu sice zůstal celohliníkový osmiválec 5,0 l s přímým vstřikováním a kompresorem, ale byl posílen z 510 na 550 koní a točivý moment má hodnotu 680 Nm. Limuzína XJR tak zvládne stovku za 4,6 sekundy a elektronický omezovač ji zarazí až v rychlosti 280 km/h, což by mohlo stačit. Jinak nepochybujeme, že by to celé jelo i tři sta, ale prý je to i otázka bezpečnosti… Ehm.
DOPORUČUJEME: Reportáž – Testovali jsme ostré Jaguary na Nordschleife
Mercedes-Benz S 63 AMG teď rozhodně bude mít o čem přemýšlet. Sice se nedá čekat, že by na sníženém podvozku a dvacetipalcových kolech s pneumatikami 265/35 R20 vpředu a 295/30 R20 vzadu byl jízdní komfort Jaguaru XJR kdovíjak zázračný, ale té dynamice se holt musí něco obětovat. A jestli to bude při ostré jízdě jezdit ještě lépe než model XJ Supersport, tak se tedy máme na co těšit.
Přesto bude řidiče rozmazlovat jemná osmistupňová automatická převodovka, luxusní interiér a kožené čalounění. Pak ale bude stačit stisknout tlačítko „sport“ nebo něco takového a budou se dít divy. Celková dynamika asi nebude tak dramatická jako v nejvybranějších supersportech, ale když vezmeme v úvahu, že tohle auto má větší výkon než Ferrari F430, rýsuje se nám tu požírač supersportů, pokud za jeho volantem bude sedět někdo, kdo ví, co dělá.