Jaguar XJ 2,7 Diesel

U Jaguaru se po menších modelech dočkala naftového motoru i prémiová řada XJ.

Jaguar nikdy nebyl značkou, kterou bychom si jakkoli spojovali s naftovým pohonem. V minulém roce ale vybavil dvoulitrovým turbodieselem řadu X-type a nedlouho poté dostal naftový šestiválec 2,7 l i středně velký S-Type. Tento motor se uplatní i ve vlajkové lodi Jaguaru, řadě XJ. Šance na výraznější prodejní úspěch reprezentativního a technologicky vytříbeného sedanu se tím na evropském trhu významně zvýší. Až doposud se totiž XJ prodávalo jen s benzínovým třílitrovým šestiválcem a dvěma osmiválci o objemech 3,5 a 4,2 litru. Vrcholný model si ponechává působivý motor 4,2 l přeplňovaný kompresorem. Nový naftový vidlicový šestiválec pro řadu XJ pochází ze společného vývoje PSA a Fordu. Je vybaven dvěma turbodmychadly, z objemu 2,7 litru dává výkon 207 koní a točivý moment 435 Nm. Díky filtru pevných částic navíc plní emisní normu Euro IV. Vzhledem k některým  motorům od konkurenčních značek se může jeho objem zdát nedostatečný, ale XJ těží z výhody své lehké hliníkové karoserie, čímž se dostává pod sedmnáct set kilogramů, nejméně ze všech srovnatelných aut na trhu.  Díky nižší hmotnosti zrychluje na stovku za necelých 8 sekund, což není vůbec špatné. Navíc se může pochlubit velmi nízkou spotřebou. Jaguar udává, že kombinovaná spotřeba je jen 8,1 litru/100 km. Všechny verze XJ mají v sériové výbavě elektronicky řízené pneumatické odpružení, které ve vysokých rychlostech snižuje světlou výšku. V jaguarech dobře známý systém CATS automaticky přizpůsobuje nastavení podvozku aktuálním podmínkám a zaručuje kvalitní jízdní vlastosti. Jaguar se zaměřil také na snížení hlučnosti v interiéru. XJ má jako první auto ve své třídě elektronicky řízené uchycení motoru, které potlačuje 90 procent vibrací při volnoběhu.

Jan Cacek

13.7.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist