Jaguar XFR-S Sportbrake (2014): oficiálně 550 koní a maximální rychlost až 300 km/h
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Jaguar XE (2015): nejmenší kočka se už za rok vydá po stopách BMW řady 3
Jaguar XE (2015): nejmenší kočka se už za rok vydá po stopách BMW řady 3
Jaguar, respektive mateřský koncern Tata nemá v Ženevě na rozdíl od Volkswagenu celé kolony nových modelů a prototypů, přesto však do našeho přehledu novinek právem patří. Původně jsme si mysleli, že budou chtít Britové zaujmout hlavně sportovním kombíkem XFR-S Sportbrake s V8 o výkonu 550 koní, který jsme vám představili před týdnem, nakonec je ale všechno jinak.
Kromě superkombíku s maximálkou 330 km/h automobilka totiž překvapivě představila také zbrusu novou konkurenci pro Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes třídy C, akorát poněkud jinak než asi očekáváte. Namísto pompézní světelné show, úsměvů hostesek a oslepující smršti blesků jsme se dočkali pouze zveřejnění krátké tiskové zprávy doplněné o několik málo fotografií.
Jedna z nich nám vůbec poprvé představuje design vozu, který je za Lamanšským průlivem familiárně oslovován jako „baby jag“ a obecně se o něm trochu ironicky mluví jako o vymodleném dítěti tamního týdeníku Autocar.
Jestli mají kolegové skutečně nějaký podíl na jeho vzniku, opravdu nevíme, nejspíše to bude jen vtipná narážka na nesčetná kvanta článků psaných ve smyslu „tentokrát ta malá kočka už skutečně bude“. Nepochybujeme však o tom, že se téměř jistě najde pár Britů, kteří si přejí, aby Jaguar zapomněl na pošramocenou pověst kvůli modelu X-type a postavil pořádný kompaktní sedan s pohonem zadních kol.
Pokud tomu tak skutečně je anebo patříte k těm, kteří to vidí stejně, máme pro vás docela příjemné zprávy. Nový Jaguar pojmenovaný XE bude skutečně zadokolka, navíc postavená na nové hliníkové modulární platformě, která se v příštích letech stane základem také pro nástupce většího modelu XF.
Automobilka místo slibů rovnou zveřejnila pár záběrů karoserie a připojila k nim také fotografie motorů nové řady s označením Ingenium. Podle Jaguaru jde o benzínové a vznětové čtyřválce o objemu 2,0 litru kombinující vysoké výkony s nízkou spotřebou, což je obrat s oblibou používaný u většiny automobilek, takže si na skutečné schopnosti těchto agregátu raději počkáme.
Ačkoli jsme v úvodu psali, že Jaguar představí model XE až za dvanáct měsíců, ve skutečnosti to může být ještě o něco dříve. Oficiální tisková zpráva říká, že sériová výroba novinky se rozjede ještě letos.