autoweb.cz > Jaguar > Jaguar F-Type > Jaguar přestavěl F-Type na rallye speciál. Má to však jeden háček…
Jaguar přestavěl F-Type na rallye speciál. Má to však jeden háček…
Jaguar F-Type je jedno z těch aut, které v současnosti budí hromadu emocí. Pod ladnými tvary kupé či kabrioletu se skrývá zábavná technika a do nekonečna by se daly řešit spory o tom, zda je pod kapotou lepší výkonný osmiválec nebo šestiválec přeplňovaný kompresorem, doplněný manuální převodovkou směrující výkon výhradně na zadní kola.
Dva exempláře vozu bez střechy byly upraveny pro rallye plně podle regulí FIA a tak můžeme ve vozech najít ochrannou klec, sportovní sedačky s šestibodovými pásy i hasící přístroj. Nastavitelné tlumiče závodní specifikace spolu měkčími pružinami zvyšují světlou výšku vozu pro hladkou jízdu na nezpevněných cestách, brzdy nabraly na síle a každý si určitě dovede představit, jaké skopičiny se dají provádět s hydraulickou ruční brzdou. Mezi zadní kola se nastěhoval mechanický samosvorný diferenciál a samozřejmostí jsou nové disky spolu s pneumatikami připravenými pro šotolinu. A samozřejmě – jaké by to bylo rallye auto bez přídavných světel na kapotě.
Až dosud zní všechno dobře, ale mírným zklamáním však pro mnohé bude zvolená pohonná jednotka – pod kapotou totiž není atmosférická V8 ani opěvovaná kompresorem napumpovaná V6. Jaguar vsadil na základní čtyřválec s turbodmychadlem, který navíc doplnil automatickou převodovkou. Jaguar podle všeho nemá v plánu do světa pustit více takto upravených kousků, není však vyloučeno, že se této myšlenky chytne některá z tunerských společností.