autoweb.cz > Jaguar > Jaguar I-Pace > Jaguar I-Pace prošel modernizací. Rychleji se nabíjí a umí přefiltrovat vzduch před jízdou
Jaguar I-Pace prošel modernizací. Rychleji se nabíjí a umí přefiltrovat vzduch před jízdou
Se dvěma elektrickými motory navrženými přímo samotnou značkou Jaguar, nabízí vůz I-PACE vyváženost výkonu pohonu všech kol, luxusu a agility. To vše navíc doplňuje výbornou hodnotou dojezdu v reálných podmínkách a každodenní využitelností. Na každé nápravě je jeden elektromotor. Vůz má hliníkovou konstrukci a nízko položené těžiště. Jeho výkon je 400 koní a točivý moment 696 Nm.
Jaguar I-PACE přináší více technologií pro zjednodušení a obohacení života cestujících. Jde o první model značky Jaguar, který má nový multimediální systém Pivi Pro přímo od Jaguar Land Roveru. Jeho používání je jednoduché stejně jako v případě chytrého mobilního telefonu. Pivi Pro je rychlý systém s vylepšenou EV navigací, která vám jako řidiči ukáže, zda jsou nabíjecí stanice v okolí k dispozici nebo v provozu, jaké mají ceny a jak dlouho bude nabíjení trvat (v závislosti na trhu).
Nejdůležitější je, že model I-PACE je nyní standardně vybaven zabudovanou třífázovou nabíječkou o výkonu 11 kW, která zákazníkům s přístupem k třífázové zásuvce umožňuje výrazně rychlejší nabíjení. Po připojení k 11kW wallboxu lze za hodinu dobít energii na ujetí 53 km (WLTP), zatímco plné nabití zcela vybité baterie trvá pouze 8,6 hodiny – ideální pro noční nabíjení doma. Doposud byl I-PACE schopen pouze jednofázového nabíjení, takže plné nabití při použití 7kW wallboxu trvalo 12,75 hodiny.
Protože existuje mnoho veřejných nabíjecích míst, která nabízejí připojení Type 2 / třífázové nabíjení o výkonu 11 kW nebo 22 kW, majitelé Jaguaru I-PACE tak nyní profitují z podstatně kratších dob nabíjení (až třikrát rychlejší).
Při nabíjení „na cestách“ u tzv. rychlonabíjecích stanic se stejnosměrným proudem o výkonu 50 kW dobijete za 15 minut energii na ujetí až 63 km, zatímco stejnosměrná nabíječka s výkonem 100 kW za 15 minut dobije energii na ujetí až 127 km.
Důraz je kladen na spokojenost a pohodlí cestujících, přičemž ionizace vzduchu v interiéru nyní zahrnuje filtraci PM2,5 pro zachycení ultrajemných částic a alergenů ve vzduchu. Model I-PACE může dokonce vzduch v interiéru filtrovat předtím, než se vydáte na cesty. Kromě toho může interiér před jízdou vyhřát nebo vychladit.
Čtěte také: Nordschleife má první elektrický taxík. Jedno kolo vyjde na 4 000 korun