Jaguar D-Type jako první vlastnil Bernie Ecclestone, vzácný veterán nyní může být váš. Za čtvrt miliardy!

Červený roadster krátce po smontování nikdo nechtěl. Nakonec jej koupil bývalý supremo F1, následně pak šasí č. XKD 518 měnilo majitele jako ponožky. Díky tomu má na kontě řadu závodních úspěchů, pochlubit se může i 253 koňmi a sprintem na stovku za 4,7 sekundy. Nepřekvapí tak aukční odhad, dle nějž má změnit majitele za více než čtvrt miliardy korun.
fotogalerie-jaguar-d-type-na-prodej-2018-03-1100x618.jpg Zdroj: Petr

Život je občas ten nejlepší scénárista a po kotníky mu nesahá polovina Hollywoodu. Svědčí o tom červeně lakovaný exemplář vzácného Jaguaru D-Type, který byl vyroben v prosinci 1955. Jakkoliv měl ovšem tento model za sebou již dvouletou úspěšnou závodní minulost, prodejce měl nemalý problém vůz se šasí č. XKD 518 udat. Nakonec se mu to ovšem podařilo, přičemž klíčky si jako vůbec první převzal tehdy ještě neznámý Bernie Ecclestone.

Někdejší principál Formule 1 ovšem majitelem dlouho nebyl, neboť vůz od něj odkoupil otec amatérského závodníka Petera Blonda. Svému synovi jej následně daroval k 21. narozeninám za to, že nepije a nekouří. Blond s ním přitom již 14. dubna 1956 vyrazil do prvního závodu, ve kterém skončil pátý. Jak přitom sám vzpomíná, D-Type se choval na okruhu opravdu přátelsky. Což bylo nadmíru důležité, neboť dráha byla lemována stromy a jezírky, v nichž jste skončili, pokud jste udělili sebemenší chybičku.

Blond si přitom vůz, který jeho otce vyšel na z dnešního pohledu směšných 3 500 liber, ponechal až do léta 1957, než jej prodal svému bratranci Jonathanu Sieffovi. Ten s ním pokračoval v závodní kariéře, přičemž občas pustil za volant i Blonda. V roce 1959 však i on zatoužil po změně, načež červený D-Type znovu měnil vlastníka. Vlastně hned dva, tím třetím se o rok později stala závodnice Jean Bloxham. I ta s ním vyrazila na závodní tratě, kde se úspěšně postavila třeba Astonům Martin DB2 a DB3S.

Poté, co se v roce 1962 zabil její manžel – taktéž závodní jezdec – se Jean rozhodla s vozem rozloučit. Pro šasí XKD 518 tím soutěžní kariéra skončila, přičemž rozloučení se konalo v Silverstone, kde vůz skončil na velmi pěkném třetím místě. Rozhodně tím ovšem neskončilo jeho putování po různých garážích, přičemž asi nejdéle byl vlastníkem tohoto Jaguaru americký sběratel George Stauffer, který si jej pořídil jako výzdobu do své kanceláře. D-Type si přitom ponechal od roku 1982 do roku 1996.

Následovala další škatulata, než v roce 2008 vůz skončil u současného majitele. Ten se jej ovšem nyní zbavuje skrze aukční síň Gooding & Company. Do technického průkazu tedy nově můžete být zapsáni i vy, rozhodně však nepočítejte s lácí. Jakkoliv totiž D-Type měnil majitele častěji než ponožky, jeho vzácnost a úspěchy na závodních okruzích z něj aktuálně dělají velmi žádané zboží. Podle prodávající společnosti by tak mohl být vydražen až za 12 milionů dolarů, tedy v přepočtu 255 milionů korun.

Za tuto vskutku enormní sumu přitom po technické stránce můžete počítat hlavně s 3,4litrovým řadovým šestiválcem, který skrze čtyřstupňovou manuální převodovku posílá na zadní kola 253 koní a 328 Nm. Díky muší hmotnosti 864 kilogramů a aerodynamické karoserii se tak může pochlubit jízdní dynamikou, jež ohromí i dnes – stovku D-Type zvládá za 4,7 sekundy, stošedesátkou jede za 12,1 sekundy a čtvrtmíli pokoří po 13,7 sekundách. Nejvyšší rychlost pak vyšplhala na 261 km/h.

12.1.2018 8:00| autor: Tadeáš Krátil | zdroj: Gooding & Company

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist