Jaguar C-X16 je nový soupeř pro Porsche 911

Současný model XK už trochu zastarává a nový koncept C-X16 naznačuje, jak by mohl jeho nástupce bojující s ikonickou 911 vypadat.

Downsizing dorazil i do prestižní kategorie dvoumilionových GT. Příští Jaguar XK, který bude vycházet z tohoto konceptu, totiž dostane nový šestiválec s kompresorem. O výkony se ale bát nemusíme a v nabídce bude určitě i silnější verze s osmiválcem. A vůbec, Porsche 911, proti kterému je nový Jaguar XK namířen, také prozatím jezdí jen díky atmosférickým šestiválcům…

Koncept Jaguar C-X16 byl naznačen několika obrázky už před autosalonem ve Frankfurtu a jak velí dnešní doba, bude to hybrid. V nové osmistupňové automatické převodovce od ZF totiž najdete malý elektromotor, který umí díky výkonu 95 koní a točivém momentu 235 Nm autem hýbat samostatně. Ve městě tak pojede nový Jaguar XK prakticky bez emisí.Pohonná jednotka je dalším vývojovým stupínkem současného osmiválce – používá stejnou architekturu a vlastně mu konstruktéři sebrali dva válce. Má však plno nových detailů jako jsou nezávislé vyvažovací hřídele a také i vyšší kompresní poměr 10,5:1. Nový je i kompresor typu Roots, který má vyšší plnící tlak a nižší ztráty.

Sám motor je schopný poslat na zadní kola výkon 380 koní a točivý moment 450 Nm, což by mělo na Porsche 911 stačit. Řidič si pak může ještě pomoci „kouzelným“ tlačítkem na volantu, kterým uvolní nashromážděnou energii v akumulátorech a pomocí elektromotoru popožene auto dopředu. Funguje to podobně jako systém KERS v F1 – výkon navíc je na požádání a můžete si ho schovat třeba na předjíždění majitelů BMW řady 6…Koncept Jaguar C-X16 prý zvládne stovku za 4,4 sekundy a dosáhne na 300 km/h, zatímco v kombinovaném režimu spotřebuje jen 6,9 litru na 100 km. Plní prý také budoucí emisní normu Euro 6. Podle zástupců Jaguaru se do motorového prostoru vejde bezpečně i osmiválec, takže u základního motoru to končit nebude a určitě dostaneme něco ostřejšího.

autoweb.cz

7.9.2011 7:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist