Inovace v malém balení: Hyundai i20 je na silnici nepřehlédnutelný a má vysoké ambice

Hyundai i20 byl a je obávaný konkurent Fabie. Jak se posunul v čase?
20240511_155401-1100x618.jpgCelá galerie 33 Zdroj: Sabina Sarkisovová

Korejský „prcek“ se vrací na scénu s vylepšeným designem, který nejenže staví na pevných základech svých předchozích generací, ale přináší i zcela novou úroveň emocí a radosti z jízdy. Už od svého uvedení na trh v roce 2008 se stal tenhle malý sympaťák symbolem spolehlivosti, elegance v segmentu malých automobilů, které jsou určeny především těm, co nepotřebuji nic moc převážet. Minulé modely si získaly srdce svých majitelů díky své hospodárnosti, bezpečnosti a bezkonkurenčnímu poměru cena/výkon. Jak je na tom nová generace i20?

Už první pohled na facelift nám vykouzlil úsměv na tváři. Inženýři inovaci vizuálu vzali totiž velmi zlehka, ale dynamicky. Jasně to, že se přesunulo logo z mřížky do kapoty by možná bylo celkem neznatelné, ale ta lízátka vepředu, kosení celé kapoty se světly do ostra a upravené nasávání vzduchu je šmrncovní. I zezadu tenhle prcek působí velmi pěkně, hlavně díky ostře řezaným světlům. Hlavní pozornost ale poutá barva karoserie pojmenovaná Lucid Lime a v podstatě je to svítivě žlutozelená. Kam přijedete, tam vám kolemjdoucí auto okukují, a protože logo není úplně na první pohled viditelné, zajímají se o značku. Fakt, že unikátnost vzezření umocňují nová zajímavá kola, nemusíme podotýkat. Zvenku vypadá vylepšená i20 vážně dobře.

Interiérově klidné

Vnitřek bychom zase shrnuli jako decentně hravý. Dominuje mu černá barva s limetkovým prošíváním kamkoliv, kam se podíváte. Ony nažloutlé akcenty vyskytují ve výdechách klimatizace nebo u madla dveří a rozbíjí onu tmavou fádnost vnitřku. Prim ale hrají hlavní dva displeje, ten přístrojový o velikosti 10, 25  a stejně velký infotainmentu. Staromilectví zůstává ve formě fyzických tlačítek na ovládání klimatizace či vyhřívání sedaček. V rámci toho ostatního si budete muset poradit s dotyky… Implementovaný software ale potěší poměrně dobrou odezvou a rychlostí načítání, i když někdy na Android Auto trošku váhal a občas měl tendenci se sám vypnout.

Celkově jsme se uvnitř auta cítili dobře. K tomu přispěl samozřejmě fakt dobré prostornosti, která je na to, že auto patří mezi menší, velká a spokojení jsou jak cestující v první, tak druhé řadě. Velikostí překvapil i kufr s 352 litry, který se sice na první pohled nezdá bůhví jak velký, ale při vměstnání měkkých zavazadel a správném zvládnutí tetris systému, je více než dobrý.

Vypínání asistentů zanořené hluboko

Asistenční systémy v autech většinou nehodnotíme, protože je vždycky znát, že dražší auta je mají citelně lepší než ve střední nebo nejnižší cenové kategorii, ale tady si zaslouží trochu víc pozornost. V Hyundai se chlubí tím, jak je vše vylepšené a jak se to jednoduše ovládá. Ale například vypínání upozornění na překročení rychlosti je hluboko v infotainmentu, přitom by stačilo ho například implementovat do dvojitého stisknutí nějakého dalšího tlačítka (mimochodem, vypínání hlídání pruhu je přesně řešeno tlačítkem). Jasně, můžete si softwarově navolit, že to chcete pod kratší zkratku v systému, ale stejně. A celkově tady mají prostě inženýři ještě kus práce před sebou.A někdy i20 měla tendenci brzdit tam, kde by neměla…

Mild-hybrid je přesný a nenásilný

Pod kapotou jsme k testu dostali tříválcový motor Turbo GDI o objemu 998 cm3, mild-hybridní agregát spojený se 7stupňovým automatem. Motor poměrně poklidného charakteru, s decentní přesnou dvojspojkovou převodovkou. Víc od tohohle auta asi stejně v životě nepotřebujete. Logicky mu při testování vyhovovala nenásilná jízda bez zbytečného tlačení s občasnými dynamickými záchvěvy, a hlavně s prediktivním myšlením. Pokud jsme si s ním chtěli užít trošku ostřejší jízdy na okreskách, chtělo to přesnější nohu. Pak to ale znamenalo, že spotřeba se pohybovala daleko za 6 litry. Při lehčí noze jsem se dostali i k 5,5. Na druhou stranu jsme byli spokojeni, hlavně tedy při té „drsnější“ jízdě, s tužším naladěním podvozku. Cestující vzadu z toho ale nebyli moc nadšení, hlavně z toho důvodu, že české okresky často obsahují výmoly či kdejakou díru a tam se onen tužší podvozek prostě s realitou nepotkává.

Hyundai i20 je ideálním parťákem pro ty, kteří nemají rádi fádnost, ale potrpí si na minimalismus. Chválíme jeho interiér, stejně tak jako místo pro všechny cestující. Baví nás i cena… koho by nebavilo auto za 400 tisíc korun.

28.7.2024 7:52| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist