autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Infinity M45
Infinity M45
Infinity znamená česky “nekonečno” a pro Nissan představuje to samé, čím je Lexus pro Toyotu. Obě tvoří luxusní divize japonských značek a spojuje je nejen jejich zacílení na vyšší třídu, ale i jejich historie, která se ve vzniku v osmdesátých letech váže na americký trh. Populární Lexus je v USA chápán jako plnohodnotná alternativa k Mercedesu, kterého Američané stále vnímají jako svatý grál motorismu. Postavení Infinity se dá spíše poměřovat s Audi nebo Saabem a na americkém trhu nabízí vše od velkého SUV až po dvoudveřový sporťák podobný Nissanu 350Z.
Při svém plánovaném vstupu do Evropy bude Infinity jistě čerpat z předlohy, kterou již mnoho let píše Lexus. Koncept M45 je podle firemního vyjádření velmi přesným ukazatelem sériové verze, která bude v Americe uvedena na trh začátkem příštího roku a která by se mohla o rok později objevit i na evropských trzích.
Infinity M45 útočí svým stylem a pohonem zadních kol převážně na pětkové BMW, ale v širším záběru má přirozeně namířeno i proti Audi A6 a Mercedesu E. Koncept má vidlicový osmiválec o objemu 4,5 l s výkonem 340 koní a je převzatý z vlajkové lodi Q45. Podle nejnovější módy je umístěný uprostřed vpředu, což v praxi znamená, že leží až za přední nápravou. Jeho pozice velkou měrou přispívá k optimálnímu poměru zatížení mezi předními a zadními koly, což se při vypjatých situací promítá do lepší stability a řiditelnosti auta. K tomu přispívají i krátké převisy a umístění kol do rohů karosérie.
Designově se M45 ve své konceptové podobě pasuje do luxusní sportovní třídy velkými devatenáctipalcovými ráfky s širokým obutím, propracovanou čelní maskou, výraznými světlomety s čirými kryty, svalnatými tvary boků karosérie, čtyřmi koncovkami výfuků a zkoseným zadním oknem. Rozložení optických hmotností karosérie má podvědomě podtrhnout dojem náhonu na zadní kola a stejný postup lze vysledovat i v případě Mercedesu a BMW.
Osmiválcový motor je spojený s pětistupňovou automatickou převodovkou s funkcí sekvenčního řazení, proti kterému stojí silné brzdy a elektronický stabilizační systém VDC. Geometrie zadních závěsů je aktivně řízená elektromotorem, který ji podle rychlosti a úhlu natočení volantu nepatrně seřizuje v zatáčkách.
Interiér má podle očekávání vysokou úroveň komfortu a zpracování a podle Infinity nabízí v této podobě to nejlepší, co značka ve své historii vytvořila. Výbava zahrnuje klimatizované a vyhřívané kožené sedačky, speciální podsvícení přístrojů, elektrické sklápění zadních sedadel a vyspělý audio systém se čtrnácti reproduktory, z nichž čtyři jsou zabudované přímo do předních sedaček. Ve výčtu lze najít i prvky ze stávající produkce Infinity, ke kterým patří bezklíčový přístup a startování, navigační systém s hlasovým ovládáním, bluetooth, promítání zpětného obrazu při couvání na monitor a aktivní tempomat.
Průkopnický je systém LDW, který řidiče varuje při vyjetí z jeho jízdního pruhu. Funguje na bázi čidel, které sledují značení pruhů na povrchu silnice, a spouští nouzový signál, pokud elektronika vyhodnotí, že se řidič nevědomě dostává mimo pruh. Systém se automaticky vypne, pokud je spuštěn blinkr. Podle amerických statistik je téměř 60% nehod způsobeno vyjetím do protisměru v různých podobách.
V rámci stále větší diverzifikace na automobilovém trhu má Infinity v Evropě určitě jistou šanci na úspěch, přinejmenším proto, že stejnou věc už před ním dokázal Lexus. O jeho značce nemá trh sebemenší povědomí a investice na její představení budou jistě nemalé, ale na druhou stranu zde bude začínat s nepopsaným štítem. Při budování svého image se může poučit z případných chyb konkurence a za pochodu usměrňovat svou strategii.
redakce autoweb.cz