autoweb.cz > Infiniti > Infiniti G37 > infiniti g37 cabrio > Infiniti G37 Cabrio
Infiniti G37 Cabrio
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 7
Praktičnost 6
X-Factor 9
Celkové hodnocení 7.6
RADOSTI
Vyvážený vzhled; zvuk motoru; bohatá výbava a rozumná cena
STAROSTI
Se střechou dole nepoužitelný kufr; nadváha; ospalé reakce na plyn
Nepatřím zrovna mezi příznivce aut, kterým rozřežete plechovou střechu, pak její tři díly přišroubujete na pohyblivé mechanismy a snažíte se ji složit do kufru aspoň tak, aby auto nevypadalo jako opuchlina po bodnutí sršněm. Krom často neohrabaných tvarů taková auta trpí v porovnání s modely, ze kterých vzešla, přímo žalostnými jízdními vlastnostmi.Jenže najdou se i výjimky a jednou takovou je právě Infiniti G37 Cabrio. Hned první dobrý dojem na mě auto udělalo svým designem. Se střechou nahoře vypadá vážně dobře a i po jejím otevření si stále zachová dynamické tvary. Konstruktérům a designérům se podařilo celý problém s uložením střechy vyřešit na výbornou a málokterý otevřený automobil se může pochlubit takto vyváženými liniemi.
Technika
Tenhle motor jsme už někde viděli… Atmosférický šestiválec o objemu 3,7 l se vyskytuje pod kapotou snad všech modelů Infiniti a není se čemu divit, jedná se o velmi povedený agregát. V příbuzném Nissanu 370Z sice dosahuje ještě vyšších výkonů a má ostřejší reakce, ale do Infiniti více sedí jeho kultivovanější odladění. Navíc pod zátěží skvěle zní a se střechou dole si čistý zvuk motoru krásně užijete.Všech 320 koní výkonu a 370 Nm točivého momentu posílá Infiniti G37 Cabrio na zadní kola přes sedmistupňovou automatickou převodovku. Automat k Infiniti sedí, navíc dostanete standardně pádla pod volantem. Škoda jen, že převodovka nereaguje v manuálním režimu tak pohotově jako v Nissanu 370Z a například do podřazování se jí moc nechce. Pokud chcete, můžete si ale koupit i verzi s šestistupňovým manuálem.
Jízda a měření
Nenechte se zmást poněkud horšími výsledky Infiniti G37 Cabrio na Polygonu Most, kde auta měříme zařízením VBOX Racelogic. Bylo po dešti a ačkoli už povrch z velké části oschl, průtrž mračen nanesla na dráhu dost nečistot. Výsledky jsou tak malinko zkresleny, ale s tím se nedá nic dělat. Ford Focus RS500 na to také doplatil.
Zajímavé ale bude srovnání s vozem Nissan 370Z Roadster, který má pod kapotou prakticky totožnou techniku, ale je o nezanedbatelných 363 kg lehčí. Infiniti G37 Cabrio totiž váží masivních 1898 kilogramů! Infiniti slibuje čas zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy, my jsme naměřili 6,91 sekundy – tedy o sekundu horší čas než v případě Nissanu.
Pružné zrychlení z 50 na 80 km/h na trojku za 3,4 sekundy také patří spíše k průměru a brzdná dráha dlouhá 38,53 metru není žádnou velkou výhrou. Vysoká hmotnost se projevila i na testovacím okruhu, kde Infiniti zajelo nejlepší čas 34,50 sekundy a je tak o desetinu sekundy pomalejší než například Škoda Fabia RS a o 1,82 sekundy horší než mrštnější Nissan 370Z Roadster.Infiniti mělo velké problémy s prudkou změnou směru. Těžká záď šla velmi snadno rozhodit, což je sice prima, když chcete provádět psí kusy, ale vyrovnanosti to nepřidá a pokud si nedáte pozor, může vás auto nepříjemně zaskočit. Stabilizační systém sice všechny pokusy zádi o vybočení utne, jenže s ním bylo auto ještě pomalejší.
Řízení Infiniti nevzbuzuje takovou důvěru jako u 370Z, ale pořád patří k lepším systémům, které nabízejí aspoň náznaky zpětné vazby, dostatečnou přesnost a příjemnou tuhost. Celkem rychle si na to zvyknete a brzy se s autem naučíte jezdit svižně a jistě.
Na okruhu bychom si určitě užili víc s uzavřeným kupé, kupé-kabriolet ale získává body úplně někde jinde. Na otevřených silnicích si můžete dosyta užívat jízdy se staženou střechou. Díky větrnému deflektoru a dobře řešené aerodynamice se dá s autem pohodlně žít i na dálnici a se spolujezdcem můžete udržovat konverzaci, aniž byste na sebe museli křičet. Sice vám nikdy neunikne, že řídíte auto, které se trochu kroutí, ale není to nic, co by konkurence neznala a spíše se dá Infiniti přirovnat k pevnějším a jistějším autům téhle kategorie.Trochu mě mrzí poněkud dvojaká osobnost. Buď můžete auto nechat v komfortním plně automatickém režimu, ale tehdy přijdete o veškerou dravost šestiválcového motoru. Auto se nerado sbírá z nízkých otáček, motor se nechce točit a celé to působí tak trochu jako slabý Lexus IS 250C. Sportovní režim je zas až příliš akční, převodovka moc pospíchá, plyn funguje způsobem ANO/NE a nikdy si tak v autě nenajdete rytmus, nedá se jet plynule. Lépe nakalibrovaná elektronika motoru by autu rozhodně prospěla. A vašim nervům také.
Co ale upřít Infiniti G37 Cabrio nelze, je kultivovanost a pohoda při cestách s nataženou střechou. Sice se na rozbité silnici sem tam ozve zavrzání od plastového obložení, ale jinak se auto chová spíše jako komfortní sedan. Okolo oken neslyšíte aerodynamický hluk a jediné, co vás bude otravovat, je nelogické ovládání navigace, poněkud zmatené páčky pod volantem, horlivý aktivní tempomat a málo místa nad hlavou.
Výbava a ceny
Jak je u Infiniti zvykem, dostanete už za základní cenu velmi bohatou výbavu, za kterou u konkurence připlácíte horentní sumy. Testované auto dorazilo ve specifikaci GT Premium, za kterou zaplatíte 1 571 500 korun, dostanete ale také kožené vyhřívané a ventilované sedačky, navigaci s dotykovým displejem, audio systém BOSE se 13 reproduktory a dokonce i s reproduktory v opěrkách hlavy a spoustu dalších příjemných drobností.Například BMW 335i Cabrio sice stojí 1 410 500 korun, ale všechny odpovídající položky výbavy jsou ještě za příplatek a sami víte, kolik se u prémiových výrobců k základní ceně přihazuje. Infiniti G37 Cabrio tak, pokud se při nákupu řídíte i kalkulačkou, sotva najde konkurenci. Jenže také byste měli vědět, že například se složenou střechou do kufru prakticky nic nedáte a také kalkulujte s průměrnou spotřebou kolem 13 l/100 km. Dostat se pod 11 litrů vyžaduje až příliš mnoho úsilí. Ale to si pak nemusíte kupovat auto se silným šestiválcem s tak parádním zvukem.
Verdikt
Infiniti G37 Cabrio dokáže povedený design podpořit i skutečnými schopnostmi. Mezi srovnatelnými auty patří k tomu lepšímu a nabízí dokonce i vlastní charakter, což už se dnes tak moc často nevidí. Škoda drobných detailů v interiéru, ale za podobné peníze sotva seženete tak povedenou kombinaci schopností, designu, kvality a stylu. Pokud ale hledáte skutečný sporťák, Nissan 370Z Roadster vás osloví více.
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | |
---|---|
Podmínky při testu | sucho, 24° C |
0-100 km/h (s) | 6,91 |
50-80 km/h na x.stupeň (s) | 3,4 na 3. st. |
100-0 km/h (s) | 2,93 |
100-0 km/h (m) | 38,53 |
Spotřeba v testu (l/100km) | 13,2 |
Čas na kolo (s) | 34,5 |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový šestiválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 3696 |
Převodovka | sedmistupňová automatická |
Poháněná kola | zadní |
Podvozek | |
Vpředu | Nezávislé, dvojité lichoběžníkové závěsy s vinutými pružinami a tlumiči, stabilizátor |
Vzadu | Nezávislé, víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami a tlumiči, stabilizátor |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením, 355 mm, čtyřpístkový třmen |
Brzdy vzadu | kotoučové, 350 mm, dvoupístkový třmen |
Pneumatiky vpředu | 225/45 R19 |
Pneumatiky vzadu | 245/40 R19 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 235 / 320 při 7000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 360 při 5200 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 168,6 |
0-100 km/h (s) | 6,4 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 16,4 / 8,3 / 11,4 |
Objem nádrže (l) | 80 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4660 |
Šířka (mm) | 1852 |
Výška (mm) | 1400 |
Rozvor náprav (mm) | 2850 |
Provozní hmotnost (kg) | 1898 |
Zavazadlový prostor (l) | 366 l |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 420 500 Kč |
Základní cena test. verze | 1 479 000 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 618 000 Kč |